۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۷۶۳۱
کارشناس فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

مرحوم آیت‌الله شمس نجف آبادی در متن انقلاب حضور داشت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ گفت: آیت‌الله شمس نجف آبادی در متن صحنه انقلاب حضور داشت به‌گونه‌ای که بسیجیان ایشان را به عنوان پدر معنوی خودشان به دوش گرفتند و همان شعارهایی را در تشییع جنازه دادند که در تشییع جنازه شهدا سر می‌دهند.
مرحوم آيت‌الله شيخ محمود شمس نجف آبادي

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی هاشمی کاشانی، کارشناس فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیش از نیم قرن تبلیغ اسلام و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع)، تبیین احکام دین، ارشاد مردم، در کنار مردم بودن و از مردم فاصله نگرفتن را از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آیت‌الله شیخ محمود شمس نجف آبادی مطرح کرد.

 

وی با اشاره به این‌که مرحوم آیت‌الله شمس نجف آبادی برای رفتن به مجلس تبلیغ هیچ پیش شرطی نداشت، اظهار داشت: ایشان امین ثبت احوال منطقه بود و مُهرش حکم ثبت احوال را داشت؛ درب خانه‌اش همیشه باز بود، بسیاری رانت‌ها در دل این مُهر وجود داشت اما خانه‌اش، همان خانه ساده 50 سال پیش است.

 

حجت‌الاسلام هاشمی کاشانی با اشاره به فراگیری جامع المقدمات در سال‌های 1363 و 1364 خدمت مرحوم آیت‌الله شمس نجف آبادی، ابراز داشت: ایشان دستی بر سر طلاب داشتند و اگر بحثی می‌خواستند در منزل‌شان انجام می‌شد.

 

کارشناس فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نوع فعالیت مرحوم آیت‌الله شمس نجف آبادی را‌ در خدمت مردم بودن، امام جماعت مسجد، منبر و ذکر اهل بیت(ع) دانست و با اشاره به این‌که بسیجیان منطقه باغ فیض ایشان را «اَب الشهدا» لقب داده‌اند، گفت: ایشان از علمای منزوی نبود بلکه در متن صحنه انقلاب حضور داشت به‌گونه‌ای که بسیجیان ایشان را به عنوان پدر معنوی خودشان به دوش گرفتند و همان شعارهایی را در تشییع جنازه دادند که در تشییع جنازه شهدا سر می‌دهند.

 

وی به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» اشاره کرد و با بیان این‌که روایت داریم که محک اقبال دل مؤمنین یکی از ملاک‌های نشان دهنده حقانیت و درست بودن مسیر افراد است و خداوند نظر خود را در دل مؤمنان می‌اندازد، ابراز داشت: کاسب‌هایی از منطقه کَن، با این وضعیت بازار که افراد دغدغه دارند، کسب خود را تعطیل کرده و برای تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله شمس نجف آبادی به اینجا آمده‌اند./956/ت302/ب4

ارسال نظرات