۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۱۷۰۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

تبیین زوایای شخصیتی امام صادق مهم‌ترین رسالت متولیان فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین رسالت متولیان فرهنگی و مدیران مدارس علمیه را معرفی شخصیت امام جعفر صادق(ع) دانست و گفت: ایشان بهترین الگو برای تربیت اخلاقی و علمی نسل فرهیخته و اندیشمند در داخل کشور و جهان اسلام است.
حجت الاسلام يدالله رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري و امام جمعه بلداجي
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن تسلیت ایام شهادت رییس مکتب شیعه، امام جعفر صادق(ع)، با بیان این که حقانیت اسلام واقعی با از جان گذشتگی‌های معنوی و سیاسی این امام همام احیا شد، گفت: امام صادق(ع) به گردن همه ما حق دارند و هر آنچه در بعد معرفتی و احکام مذهب تشیع داریم، به‌واسطه تلاش‌های این امام همام است.
 
وی تصریح کرد: در زمان امام صادق(ع) بنی‌امیه و بنی‌عباس بر سر قدرت با یکدیگر درگیر بودند و این اختلافات فرصتی را برای این امام فراهم آورد تا با وجود درگیری‌های جامعه مسلمانان راهبرد مبارزه خود را بر مبنای رشد اندیشه‌ها قرار دهد.
 
امام جمعه بلداجی با اشاره به این که در دوره امام صادق(ع) در دین انحرافات اعتقادی بسیاری ایجاد شده بود، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در نهضت فکری و فرهنگی خود بر نقش کلیدی قرآن و معارف نورانی آن و همچنین جایگاه و موقعیت اهل بیت پیامبر(ص) به‌عنوان امام و راهنما تأکید داشت.
 
اشاره‌ای به وضعیت علم و دانش در زمان امام صادق(ع)
 
حجت الاسلام رحمانی با بیان این که امام صادق(ع) دین اسلام را از بدعت‌ها پاک کرد و اسلام حقیقی را به مردم مدینه و سایر مسلمانان در بلاد اسلامی عرضه کرد، یادآور شد: امام بسیاری از فریضه‌های دانشمندان زمان خود و پیش از خود را که با آیات قرآن و عقل بشری در تضاد مستقیم بود، اصلاح و ویرایش کرد.
 
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که امام جعفر صادق(ع)‌ با تربیت نخبگان در زمینه علوم گوناگون موجب اعتلای علمی و فرهنگی مسلمانان در زمان خود و پس از آن شده بود، اظهار داشت: امروز بسیاری از اندیشمندان جهان این امام بزرگوار را به‌عنوان سرآمد علوم گوناگون در جهان شناخته و دنیا به شاگردانی که ایشان تربیت کرده مدیون است.
 
این مقام مسؤول با بیان این که امام جعفر صادق(ع) یکی از نخستین کسانی است که حوزه‌های علمیه و مراکز علم‌آموزی را به شکل امروزی ایجاد کرد، گفت: امام بیش از چهار هزار شاگرد داشت که هر کدام از شاگردان در حوزه‌های گوناگون علمی سرآمد دانشمندان روزگار خود بودند.
 
وی با بیان این که این امام در زمان خود دین و علم را به اوج پویایی رساند، افزود:‌ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها توسعه خود را مدیون فعالیت‌های امام صادق(ع) هستند و ایشان بهترین الگو برای تربیت اخلاقی و علمی نسل فرهیخته و اندیشمند در داخل کشور و جهان اسلام است.
 
معرفی شخصیت امام صادق(ع)؛ مهم‌ترین رسالت متولیان فرهنگی
 
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین رسالت متولیان فرهنگی و مدیران مدارس علمیه را معرفی شخصیت امام جعفر صادق(ع) به مردم و علمای دیگر بلاد دانست و گفت: هر امامی با توجه به عصری که در آن زندگی می‌کرد، وظیفه مشخصی داشت که آن را به بهترین شکل ممکن انجام داد و همان‌طور که امام حسین(ع) با خون خود اسلام را احیا کرد، علم امام صادق(ع) نیز رمز احیای اسلام است.
 
حجت الاسلام رحمانی در پایان متذکر شد: بسیاری از ابعاد علمی و دینی امام صادق(ع) برای مردم و حتی جامعه علمی و فرهیخته کشور ناشناخته است و در این زمینه باید پژوهش‌های مؤثری صورت گیرد که در حوزه های علمیه خواهران این استان تلاش شده با برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی درخصوص این امام بزرگوار تا حدی این مشکل برطرف شود./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات