۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۷۰۰۴
استاد جامعة المصطفی العالمیة:

امام محور میان حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه وجود امام را محور میان حق و باطل بیان کرد و گفت: فهم افراد از آیات قرآن و عدم تمسک و رجوع به احادیث ائمه برای فهم آیات، تنها سبب ایجاد تفرقه میان افراد خواهد شد و این امر نه تنها ما را به کمال نخواهد رسانید، بلکه از مسیر حق نیز دور می شویم.
مهدويت - اميد دلها _ امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رحیم لطیفی استاد دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه در سلسله جلسات آموزش معارف مهدویت که عصر امروز در بنیاد آیت الله خامنه ای نجف آباد برگزار شد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که در جواب سؤال شخصی از علت نیاز به ولی و حجت با وجود قرآن به عنوان کتاب الهی جامع و بدون تحریف، گفت: اگر تنها تمسک به قرآن کفایت می کرد، مسلمانان بعد از وفات پیامبر 72 فرقه نمی شدند که تمام این فرق برای اثبات خود به آیات الهی متوسل شده اند.

 

وی با اشاره به حدیث الامام کالکعبه، وجود امام را محور میان حق و باطل بیان کرد و افزود: فهم افراد از آیات قرآن و عدم تمسک و رجوع به احادیث ائمه برای فهم آیات، تنها سبب ایجاد تفرقه میان افراد خواهد شد و این امر نه تنها ما را به کمال نخواهد رسانید، بلکه از مسیر حق نیز دور می شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان دلایل عقلی در اثبات وجود حجت و امام در روی زمین بیان داشت: برای اثبات وجود امام در زمین دلایل عقلی فراوانی بیان شده است از آن جمله قاعده لطف است که در چند مقدمه وجود امام را اثبات می کند.

 

وی در ادامه گفت: وجود خداوند، هدف از خلقت جهان پیرامون برای خدمت به بشر، هدف خلقت آدم رسیدن به کمال، و رسیدن به کمال نیازمند وجود مقدماتی است که این مقدمات شامل وجود راه، برنامه و راهنما است و اگر راهنما که همان انبیا و اولیای الهی هستند، در زمین وجود نداشته باشند، هدف خلقت محقق نمی شود و کار خداوند کاری لغو و عبس است.

 

حجت الاسلام لطیفی در ادامه بیان داشت: یکی از اشکالات اهل سنت غیب امام زمان(عج) است که وقتی وجود امام جزء اعتقادات شما و آن را از اهداف خلقت بشر عنوان می کنید، در بین شما امامی وجود ندارد و غائب است.

 

وی در جواب این اشکال عنوان کرد: هدف هستی حجت خدا است و بعد از ایشان جهان بی هدف است و هم اکنون نیز امام حاضر هستند ولی به خاطر شرایط زمان و حکمت الهی ظهور ندارند و آن با حکمت خداوند سازگار نیست که مردم را به زور در کنار امام نگاه دارد و ظهور امام تنها به خواست خود مردم و احساس نیاز آنها باز می گردد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات