۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۱۶۹۶۱
سفیر فلسطین در ایران:

حمله به غزه طرحی برای اشغال سوریه، عراق و اردن بود

خبرگزاری رسا ـ سفیر فلسطین در ایران گفت: حمله به غزه طرحی برای اشغال سوریه، ‌عراق و اردن بود اما با شکست مواجه شد.
حاميان فلسطين در روسيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران در همایش مقاومت تا پیروزی که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اشغال غزه طرحی برای اشغال سوریه، عراق و اردن بود، در حالی که  فلسطینیان مقاومت کردند و شهید دادند، از این رو مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست نقش ملی و قومی و اسلامی ما به شمار می رود که ما همچنان بر آن استوار هستیم و از خداوند منان تشکر می‌کنیم که به ما وعده داد که شهدای ما در بهشت و کشته‌های دشمن غاصب در جهنم خواهند بود.

 

 

الزواوی بیان داشت: دشمن صهیونیستی خیال می‌کرد که با حملات دردناک که به روستاها، مساجد، خانه‌ها و محاصره 7 ساله ظالمانه نوار غزه داشت می‌توانست ملت فلسطین را به زانو درآورد و اجرا کننده نقشه‌‌های شوم استکبار باشد و این در حالی بود که ملت شجاع فلسطین با مقاومت خود دشمنان را متعجب و ایستادگی خود را به جهانیان ثابت کرد.

 

سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه ‌هم اکنون دوران پایان رژیم جعلی صهیونیستی آغاز شده و برای این پایان هم نشانه‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده که اسرائیل و دشمن غاصب صهیونیست از صفحه روزگار محو شود و به پایان ظلم خود برسد و این در حالی است که نشانه هایی نیز در این زمینه برای سران اسرائیل وجود دارد.

 

الزواوی با اشاره به  تعداد شهدا و تخریب‌های گسترده در حملات رژیم صهیونیست به غزه عنوان کرد: ‌تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سراسر جهان برگزار شد و با اینکه بیش از 2 هزار شهید و 9 هزار زخمی در این جنگ نابرابر وجود دارد همچنین بیش از 40 مسجد و تعداد زیادی از مدارس تخریب شده اما همچنان فلسطین بر مقاومت خود پایبند است و ایستادگی می‌کند.

 

سفیر فلسطین در ایران افزود: در مذاکرات آتش بس در قاهره درخواست صهیونیست‌ها همچنان در جریان است و این در حالی است که فلسطینیان خواستار رفع کامل محاصره غزه و ورود و خروج آزادانه آنان به دیگر مناطق هستند و این درخواست را پیش‌شرط قرار دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دشمن بر این بود که پس از تجاوز به غزه وحدت در بین فلسطینیان کمتر خواهد شد و حتی از بین خواهد رفت اما این تجاوز نه تنها وحدت و همبستگی بیشتری در بین فلسطینیان به وجود آورد بلکه همبستگی در میان  جهان اسلام را نیز به ارمغان آورد.

 

سفیر فلسطین در ایران گفت: علی‌رغم تعلل موضع‌گیری‌های اعراب در حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها موجب شد تا مقاومت و مردم غزه موضع بهتری نسبت به قبل پیدا کنند همچنین در خصوص وحدت در موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌ها امیدوار باشند که این امر موجب ناکامی غده سرطانی اسرائیل خواهد بود.

 

وی افزود: دشمن صهیونیستی و رژیم جعلی آن امنیت خود را از دست داده است چرا که  میلیون‌ها شهرک‌نشین در نتیجه هراس از موشک‌های مقاومت به پناه گاه‌های زیرزمینی روی آورده اند و مهاجرت‌های فراوانی از سرزمین‌های صهیونیستی به سمت کشورهای مبدأ صورت گرفته است.

 

الزواوی بیان داشت: در پایان تجاوز صهیونیست‌ها به غزه مرحله تاریخی از تاریخ اسلام شکل خواهد گرفت که شاید اختلافات گوناگونی که به نام داعش و تکفیری که در منطقه به وجود آمده پایان گیرد همچنین نخستین گام جدی در تاریخ رویارویی بین ما و دشمن در راه ناکام کردن عرصه بین‌المللی برای اشغال کامل سرزمین فلسطین به اجرا درآمده و گروه‌‌های هم راستای ما متحد شده‌اند و اهداف بیشتری در انتظارمان است.

 

سفیر فلسطین در ایران تصریح کرد: اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از مردم غزه و فلسطین نبود این موفقیت بزرگ به دست نمی‌آمد و ما سعی می‌کنیم که به آرزوی حضرت امام خمینی(ره) را در خواندن نماز در بیت‌المقدس جامه عمل بپوشانیم و پرچم‌های خراسان در ایران را در سرزمین‌های قدس برافراشته کنیم./9598/پ202/ب4

ارسال نظرات