۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۱۶۸۷۸

مراسم بزرگداشت شهید هادی باغبانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت مستند ساز شهید، هادی باغبانی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب در مسجد امام رضا(ع) واقع در حکیمیه تهران برگزار شد.
مستندساز شهيد، هادي باغباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت مستند ساز شهید، هادی باغبانی شامگاه دوشنبه بیست و هفتم مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در مسجد امام رضا(ع) واقع در حکیمیه تهران برگزار شد.

 

براساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با طرح سؤالی مبنی بر این‌که «آیا شهدا برنده بودند یا بازنده»، ویژگی خرید خدا را «نسیه» دانست و ابراز داشت: آنچه خداوند در قبال خرید، عطا می‌کند، دو ویژگی دارد؛ محدودیت مکانی ندارد زیرا بهشت را می‌دهد و دیگری این‌که محدودیت زمانی ندارد زیرا بهشت را تا ابد در شهید قرار می‌دهد.

 

وی برنده بودن شهدا را از مسأله فوق نتیجه گرفت و با اشاره به جمله امیر مؤمنان(ع) مبنی بر «فزت و رب الکعبه»، بیان داشت: ترجمه این عبارت به رستگار شد، اشتباه است، «فازَ» یعنی پیروز شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب درباره مسأله زنده بودن شهدا، با اشاره به این‌که روح مرگ ندارد، فرق مرده و زنده را در اثر گذاری و اثر پذیری دانست و افزود: ابزار اثر گذاری و اثر پذیری، بدن است که در اختیار روح قرار دارد؛ این ابزار را از انسان مرده و شهید گرفته‌اند اما خداوند فرمود: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ» شهید اثر اثر گذاری و اثر پذیری دارد، ابزار بدن را از او گرفته و ابزار و رزق جدید به او داده است.

 

رییس قرارگاه عمار با اشاره به آیه و «وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَصَعِقَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَمَن فِی الْأَرْضِ إِلَّا مَن شَاء اللَّهُ»، اظهار داشت: شهید کماکان در عمل خیر قرار دارد و حتی در نفخ صور قیامت هم نمی‌میرد بلکه خداوند آنها را با زندگانی طیبه به عالم آخرت می‌برد، موقعی که محشور می‌شوند همه عریانا محشور می‌شوند غیر از شهدا زیرا شهید «حی و به رزق رب» است.

 

وی افزود: شیخ محمد بهاری برای تبلیغ به بهار همدان آمد، رسم بود مجتهد را برای دفن به وادی السلام می‌بردند، ایشان وصیت می‌کند که مرا همین جا دفن کنید، وقتی مردم درباره دانستن علت این مسأله اصرار می‌کنند، می‌گوید دور تا دور من را شهدا می‌گیرند، ایشان حدود 90 سال پیش از قضیه را گفته است، اکنون دور تا دور قبرش شهید دفن شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تشکیل بسیج در سوریه را اثر شهدای سوریه ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سوریه، لبنان و با ورود داعش، در عراق بسیج تشکیل شد، آنچه که دشمن داد می‌زد که می‌خواهیم جلوی تشکیل هلال شیعی را بگیریم، تشکیل شد.

 

وی گفت: هر خبر مثبتی در دنیا اتفاق می‌افتد، آمریکا و استکبار می‌گویند امان از دست رییس قدس ایران؛ این جمله هم راست و هم دروغ است، قسمت راستش این است که بله برو به همه دنیا بگو فکر و مدیریت از اینجا رفته و اینها از اینجا یاد گرفتند اما دروغ این‌که این‌طور نیست که گردان، تیپ و لشگر از اینجا رفته باشد اگر هم هستند خدا ملائکه‌اش را می‌فرستد.

 

رییس قرارگاه عمار با اشاره به این‌که کار به جای حساسی رسیده و دشمن فریاد می‌زند، مقاومت و توجه به شهدا را لازمه ادامه راه و پیروزی بر دشمن دانست و خاطر نشان کرد: شهدا خودشان برنده بودند، ما را هم در مسیر برندگی قرار دادند، باید چشم‌های مان را باز کنیم و به دشمن بگوییم از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

 

بر پایه این گزارش پخش کلیپ ویدئویی درباره شهید هادی باغبانی و مداحی مهدی ارضی مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/پ202/ب4

ارسال نظرات