۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۶۴۴۳
امام جمعه موقت تبریز:

حاصل اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که آمریکا هیچگاه با ملت ایران صادقانه برخورد نکرده است، گفت: حاصل اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد سال 32 بود.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این‌که باید از حوادث تاریخی عبرت گرفته شود، اظهار داشت: آنانکه که همواره دم از روشنفکری می زنند و خواستار رابطه با آمریکا هستند بدانند که آمریکا در طول تاریخ هیچ خیری به ایران نداشته است.

 


وی با تأکید بر این‌که کودتای 28 مرداد در ایران نتیجه اعتماد به آمریکا و عدم حضور مردم در صحنه بود، خاطرنشان کرد: آمریکا هیچگاه با ملت ایران صادقانه برخورد نکرده است و در طول سه دهه گذشته همواره تلاش داشته با فتنه‌انگیزی و توطئه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی براندازی نظام اسلامی را محقق کند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که غرب به ویژه آمریکا و انگلیس با تفرقه افکنی میان دولتمردان و علما توانست کودتای 28 مرداد را اجرایی کرده و دوباره بر کشور مسلط شود، گفت: آمریکا با بهره مندی از فرصت عدم وحدت میان دولت مصدق و آیت الله کاشانی دست به کودتایی زد که سال‌ها طول کشید تا نهضت انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.

 


امام جمعه موقت تبریز وحدت را رمز پیروزی ملت ایران در همه امور دانست و تصریح کرد: در جایی که وحدت از بین برود، استکبار جهانی از آن برای رسیدن به مقاصد خود استفاده خواهد کرد، چنانکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آمریکا بارها تلاش داشته وحدت میان امت و ولایت را بر هم زند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که دشمن هیچگاه از دشمنی دست بر نخواهد داشت و امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران است، اظهار داشت: نگاهی به واقعه آندلس در تاریخ نشان می دهد که مسلمانان با وجود فتح این منطقه نتوانستند در برابر توطئه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

 


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: زمانی که مسلمانان در سال 92 هجری موفق به فتح این شهر و حاکمیت اسلام شدند، مسیحیت وارد عمل شد و پس از هشت قرن و با توطئه های مختلف فرهنگی، توانست دوباره آندلس را از دست مسلمانان بگیرد، اگر هشدارهای فرهنگی رهبری نظام مغفول واقع شود، آثار زیان‌باری به دنبال خواهد داشت.

 


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: روز بازگشت اسرا به میهن برگ زرینی در تاریخ کشور است، چراکه آنان سند افتخار ملت ایران در مقابله با دنیای کفر بوده و هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات