۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۲۱۶۰۵۳
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

کنوانسیون های بین المللی نمی تواند مانع تکریم بانوان ایرانی شود

خبرگزاری رسا ـ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همانطور که در دنیا به استقلال سیاسی دست یافته ایم، باید تلاش کنیم تا در بحث مکتب و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نیز به استقلال کامل برسیم.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص مانع تراشی های وزارت کار برای طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران گفت: ابعاد مختلف این طرح باید مورد بررسی قرار بگیرد، این طرح با هدف تحقق ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین تکریم جایگاه بانوان ایرانی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد تا فرهنگ های بیگانه بر ارزش های انقلاب اسلامی تأثیر بگذارد افزود: دستگاه های دولتی بخشی از این ارزش ها را می توانند احیا کنند و کرامت بخشیدن به جایگاه زن نیز در همین جهت است.

وی ادامه داد: هیچ مکتبی جز اسلام به صورت ویژه به جایگاه زنان نپرداخته است و همین موضوع بیانگر جایگاه بانوان و تکریم این جایگاه در جوامع اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در جوامع غربی، زنان ابزاری برای تحقق اهداف مختلف حکومت هستند اما ما نباید اجازه دهیم که چنین طرز تفکری وارد جمهوری اسلامی ایران شود.

وی با بیان اینکه اسلام با اشتغال زن در بیرون از خانه مخالفتی ندارد تصریح کرد: بانوان ایرانی می توانند حضوری فعال در مشاغل مختلف داشته باشند، در حالی که ارزش های انقلاب اسلامی را نیز باید حفظ کنند.

حجت الاسلام سالک طرح تکریم بانوان را مانعی برای بروز فسادهای اخلاقی دانست و افزود: امروز ما در آماج حملات نرم دشمن قرار گرفته ایم، در وضعیت کنونی هر طرحی که موجب جلوگیری از فساد می شود را باید به اجرا درآورد.

وی اظهار کرد: اینکه طرح ارایه شده بر خلاف کنوانسیون بین المللی کار است هیچ ارزشی ندارد بلکه موضوع مهم، عمل به ارزش ها و احکام دین اسلام است؛ دستگاه های دولتی نیز حق مانع تراشی در چنین طرح هایی را ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: همانطور که در دنیا به استقلال سیاسی دست یافته ایم، باید تلاش کنیم تا در بحث مکتب و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نیز به استقلال کامل برسیم. /9598/302/ع

ارسال نظرات