۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۱۵۹۰۲
دی ماه امسال؛

چهارمین جشنواره شعر انقلاب در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ با هدف پاسداشت و ارتقاء دستاوردهای شعر انقلاب همچنین کشف استعداد‌های برتر چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب در دو قالب شعر نو و کهن در دی ماه 93برگزار می شود.
جشنواره شعر انقلاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محسن ذوالفقاری، رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: به منظور پاس‌داشت و ارتقا دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین کشف استعداد‌های برتر چهارمین جشنوارۀ سراسری شعر انقلاب در دو قالب شعر نو و کهن در دی ماه 1393 برگزار می شود.
 
ذوالفقاری افزود: محورهای موضوعی چهارمین جشنواره شعر انقلاب شامل؛ مسایل اتفاقات سال های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب، حوادث و رویدادهای پس از انقلاب  سنگ اندازیهای گروه های معاند پس از انقلاب همچون ترورها، فتنه ها، منافقین تأثیر انقلاب در منطقه و کشورهای اسلامی و همسایه همچون بیداری اسلامی تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصت های به دست آمده در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی. تأثیر انقلاب اسلامی در وحدت مذاهب و انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومین جهان و نهضت های ضد استکباری است.
 
رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: بخش های جشنواره نیز شامل مجموعه اثر، تک اثر، پژوهش (بررسی شعر انقلاب) و شعر بومی سیستان و بلوچستان است.
 
گفتنی است؛ شرکت کنندگان در بخش مجموعه شعر می توانند در هر قالب شعر کهن و شعر نو، حداقل 25 قطعه شعر (چاپ شده یا آماده چاپ که مرتبط با موضوع فراخوان باشد) ارائه کنند و نیز در بخش تک اثر می توانند حداقل 2 و حداکثر 5 قطعه شعر مرتبط با موضوع فراخوان را به دبیرخانه ارائه نمایند.
 
در بخش پژوهش نیز شرکت کنندگان می توانند بین 2 تا 4 مقاله که حداقل 2500   و حداکثر 5000  کلمه باشد و همچنین پایان نامه یا کتاب پژوهشی مرتبط با موضوع جشنواره را به دبیرخانه ارسال کنند.
 
متقاضیان می توانند جهت شرکت و اطلاع از نحوه ثبت نام به سایت www.artfest.ir یا به دبیرخانه این جشنواره به نشانی زاهدان خیابان آزادی، آزادی 5، نبش فرخی یک حوزه هنری سیستان و بلوچستان کد پستی: 9813653465 مراجعه کنند./1311/پ203/ب4
ارسال نظرات