۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۱۵۸۲۹
معاون بین الملل حوزه:

التقاط و تحجر دو برداشت انحرافی و غلط از اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه اسلام التقاطی و تحجر را انحرافی دانست و تاکید کرد: نوع اسلام گروه های تکفیری همچون داعش، متحجرانه، جامد و خشک است.
حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور حجت الاسلام زماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه امروز در دیدار شماری از بانوان مسلمان کشور بوسنی و هرزگوین، سه برداشت از دین مبین اسلام را ارائه و نظرات خود را در این خصوص بیان کرد.

 

وی تفکر متحجرانه، جامد و خشک را یک تفکر انحرافی از اسلام دانست و گفت: جریان های تکفیری از جمله داعشی ها چنین طرز تفکری دارند اما این نوع اسلام، اسلام واقعی نیست.

 

وی با بیان این که وهابیت معتقد است چنین اسلامی، اسلام واقعی است، گفت: آنها هر کس که بر خلاف آن فکر کند و اعتقاد آنها را نداشته باشد، کافر می دانند و به همین دلیل افراد شیعه و سنی بسیاری را به خاک و خون کشیده اند.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه گروه بوکوحرام را در زمره طرفداران اسلام متحجرانه دانست و تاکید کرد: متاسفانه این تفکر اسلامی غلط در حال گسترش در برخی کشورهای اسلامی عربی و غیر عربی است.

 

معاون بین الملل حوزه تفکر التقاط را نیز مردود دانست و تصریح کرد: اینها معتقدند برخی احکام عبادی را باید از قرآن استفاده کرد، اما فرهنگ، اقتصاد و سیاست را باید از غربی ها گرفت.

 

وی با بیان این که التقاطیون علوم انسانی، جامعه شناسی و دیگر علوم را از غرب می گیرند، تصریح کرد: اینها تصور می کنند قرآن و اسلام تنها در عبادت خلاصه می شود و آموزه های سعادت دنیا در قرآن نیست.

 

حجت الاسلام زمانی تاکید کرد: ما به این گونه مسلمانان، افراد غرب زده می گوییم، متاسفانه این طرز تفکر در بین برخی از جوانان اسلامی و تحصیلکردگان غرب وجود دارد.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: الان دولتمردان ترکیه معتقدند باید احکام دینی را از قرآن گرفت، اما در عرصه اقتصاد، سیاست و دیگر امور باید از غرب دنباله روی کرد.

 

وی افزود: در برابر این دو اندیشه غلط از اسلام، اسلام اصیل و تمدن آفرین وجود دارد، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که لازم است معارف و احادیث را صددرصد مورد عمل قرار دهیم؛ ما معتقدیم خداوند تمام معارف مورد نیاز بشر را در آیات و احادیث ارائه کرده است.

 

معاون بین الملل حوزه های علمیه تاکید کرد: تمام آموزه های علوم انسانی را خداوند در آیات قرآن و احادیث قرار داده است، قرآن و حدیث به قدری غنی است که اگر بخواهیم تمدنی را در جهان ایجاد کنیم تمدنی غنی تر و بهتر از آن پیدا نمی شود.

 

حجت الاسلام زمانی گفت: سی و پنج سال است که حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مؤسساتی همچون مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مشغول استخراج مبانی علوم انسانی از آموزه های دینی هستند.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم تمام قوانینی که در کشور جمهوری اسلامی ایران تصویب می شود مبانی آن در قرآن کریم وجود دارد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات