۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۵۸۳
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

اعتماد مراجع و علما سرمایه ارزشمندی برای خبرگزاری رسا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا اعتماد مراجع عظام تقلید و علما را سرمایه ای ارزشمند و گرانبها برای این رسانه حوزوی ذکر کرد و گفت: رویکرد ما درباره دولت حمایت ناصحانه است.
حجت الاسلام محققي مدير عامل خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی در دیدار حجت الاسلام محمد حسن ذاکری مدیرکل سیاسی استانداری قم، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خبرگزاری رسا ارائه کرد.


مدیرعامل خبرگزاری رسا در ادامه سخنان خود تعامل دولت با حوزه های علمیه، مراجع تقلید و علما را امری بسیار لازم و مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت گذشته با وجود خدمات زیادی که ارائه کرد،‌ متاسفانه تعامل و ارتباط خوبی با مراجع و علما نداشت.



وی ادامه داد: ‌این مساله در اواخر عمر دولت قبلی نمود بیشتری به خود گرفت و متاسفانه این روابط سرد به نوعی قهر با حوزه های علمیه تبدیل شد که به هیچ وجه مناسب نبود.



مدیر عامل خبرگزاری رسا در ادامه گفت: تفکر متحجران و روشنفکران سکولار با وجود همه تفاوت ها و تعارض هایی که در ساحت نظری با هم دارند، اما هر دو درباره مخالفت با حکومت اسلامی اشتراک دارند و در حال حاضر این دو جریان حوزوی، به نوعی تهدید برای نظام اسلامی محسوب می شوند که دستگاه های مسوول برای تبدیل این تهدید به فرصت لازم است برنامه ریزی داشته باشند. دشمنان مدام به دنبال فعالیت و برنامه ریزی برای بهره برداری تبلیغی از این دو جریان هستند و رسانه ها و جریان های آنها نیز لحظه ای دست از تلاش برنمی دارند.



حجت الاسلام محققی رویکرد خبرگزاری رسا را حمایت ناصحانه از دولت یازدهم ذکر و تصریح کرد: ما در عین حمایت از دولت محترم، نقطه نظرات، انتقادات و دیدگاه های انتقادی مراجع و علما در عرصه های مختلف بویژه عرصه فرهنگ را انتشار می دهیم و در این باره دغدغه داریم.



مدیرعامل خبرگزاری رسا یادآورشد: مراجع و علما درباره فرهنگ و برخی رویکردهای فرهنگی در دولت دغدغه و انتقادهای جدی دارند و این مسائل باید به مسؤولان گوشزد شود.

 

حجت الاسلام محققی شکل گیری شورای تعامل دولت با حوزه های علمیه و مراجع تقلید را به فال نیک گرفت و خطاب به دبیر این شورا اظهار داشت: عملکرد و چهره شما نباید به عنوان توجیه گر فعالیت و رویکرد فرهنگی دولت باشد و باید با حریت و استقلال حوزوی خود بازخورد این مسائل را به اطلاع دولتمردان و مسؤولان برسانید.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود بر استفاده هرچه بیشتر دولت از ظرفیت حوزه های علمیه و خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی و ارزشی در عرصه های مختلف تاکید و آمادگی این خبرگزاری را در این راستا اعلام کرد.


مدیرعامل خبرگزاری رسا اعتماد مراجع تقلید و علما را سرمایه ای مهم و ارزشمند برای این رسانه حوزوی دانست و از حمایت های معنوی این بزرگواران تقدیر کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات