۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۱۵۵۰۱
آیت‌الله ممدوحی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

لزوم حمایت بیشتر مسؤولان حوزه از رسانه های حوزوی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله ممدوحی با تأکید بر دوری کردن خبرگزاری‌ها از مبالغه گویی در بیان اخبار گفت: متأسفانه امروزه خبرنگاری شغل شده است، از این‌رو خبرنگاران هر فردی هر مطلبی را بیان می‌کند منتشر می‌کنند تا به تعداد اخبارشان پول دریافت کنند.
آيت الله ممدوحي

آیت‌الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک 17 مرداد، روز خبرنگار وضعیت اطلاع رسانی حوزه دین را ضعیف ارزیابی کرد.

 

وی ادامه داد: راهکار تقویت اطلاع رسانی خبرگزاری‌های دینی نیز حمایت مدیران و مسؤولان حوزه‌های علمیه از این خبرگزاری‌ها برای انتقال و انتشار اخبار است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه شدید استکبار جهانی علیه اسلام در انتشار اخبار، مطالب و شبهات ضد اسلامی، اظهار داشت: متأسفانه کاری که ما در برابر آن‌ها انجام می‌دهیم بسیار کم است.

 

وی وظیفه خبرگزاری‌ها و خبرنگار را آشنا بودن به مشکلات، گرفتاری‌های مردم و راهکارهای مناسب دانست و بیان داشت: یک خبرنگار باید افزون‌بر شناخت گرفتاری‌ها و دردها به سراغ افراد درد آشنا به مشکلات رفته و از نظرات آن‌ها بهره بگیرد.

 

آیت‌الله ممدوحی تأکید کرد: یک خبرنگار باید در رساندن اخبار دقت کرده و مطالب، سخنان افراد را بدون کم یا زیاد کردن بیان کند.

 

وی افزود: همچنین خبرنگار باید در کار خود انگیزه داشته باشد تا بتواند آن را به بهترین نحو انجام دهد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری یکی از مشکلات اساسی در عرصه اطلاع رسانی را نگاه شغلی خبرنگاران به این فعالیت دانست و بیان داشت: متأسفانه امروزه خبرنگاری شغل شده است، از این‌رو خبرنگاران هر خبری را جذب کرده و هر فردی هر مطلبی را بیان می‌کند منتشر می‌کنند تا به تعداد اخبارشان پول دریافت کنند.

 

وی تصریح کرد: برخی از خبرنگاران از هر فردی که می‌توانند مصاحبه می‌گیرند؛ در حالی که باید به سراغ افراد و اشخاص بینا و آگاه به مسائل رفت،‌ کسانی که طریقه درست سخن گفتن، تحلیل و کار کردن را می‌دانند.

 

آیت‌الله ممدوحی در پایان سخنانش خواستار بهره گیری از نظرات افراد آگاه به مشکلات و راهکارهای آن‌ها شد و گفت: باید خبرگزاری‌ها اخبار را دقیق نقل کرده و در این‌باره مبالغه نکنند./993/ت302/ج

ارسال نظرات