۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۴۵۵
مشاور رییس حمهور در امور رسانه:

رسانه ها مبلغ فعالیت های دولت نباشند، حقایق را انعکاس دهند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رسانه‎ای رییس جمهور با بیان این که رسانه ها از خود فکر و ایده داشته باشند، گفت: دولت نمی خواهد رسانه ها مبلغ فعالیت‏ های او باشد بلکه انعکاس صحیح و درست اطلاعات را انتظار دارد.
محمدرضا صادق
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محمدرضا صادق، مشاور رییس حمهور در امور رسانه، بعد از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، نقش رسانه‌ها در معرفی چهره پلید این حکومت مستبد و نامشروع را بسیار مؤثر دانست.
 
وی گفت: اگر اطلاع رسانی شفاف، صادقانه و خیرخواهانه خبرنگاران نبود جهان بشری از این جنایتها بی‌اطلاع می ماند.
 
صادق با بیان این که حرکت خالصانه اصحاب رسانه در مسأله غزه جهان بشری را بیدار و هوشیار کرد، به صدور بیانیه مجامع بین المللی و پدید آورندگان این فجایع اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: آن قدر این شقاوت‌ها قلب بشریت را در جهان به درد آورد که حامیان این حکومت هم صدایشان در آمد و این نقش مؤثر رسانه را نشان میدهد.
 
وی با بیان این که اساس بنیاد این رژیم بر اساس خباثت است، گفت: رسانه‌ حقایق را برای جامعه بشری آشکار کرد به طوری که مجامع بین المللی و کسانی که پدیدآورنده این جنایت بودند این حرکت را محکوم کردند و علیه آن بیانیه صادر کردند.
 
صادق اتفاقات عراق و افغانستان را یک مظلومیت تمام عیار دانست و افزود: خبرنگاران رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بشریت را به خوبی ایفا کردند.
 
وی شغل خبرنگاری را مهم‎ترین شغل در جامعه توسعه یافته عنوان کرد و گفت: اگر حرفه ای به این شغل نگاه شود، نقش مؤثر آن در آگاهی بخشی صحیح به مردم مشخص میشود.
 
صادق افزود: ما می توانیم چشم و گوش خوبی برای مردم باشیم؛ رسانه ها باید بازتاب دهنده اقدامات مؤثر حکومت و مقامات اداره کننده امور باشند و مطالب خوب و اثر گذاری را مخاطره کنند.
 
مشاور رسانهای رییس جمهور با بیان این که کار خبرگزاری مرز نمیشناسد، تصریح کرد: بیان حق و حقیقت و واقعیت وظیفه اصلی رسانه ها است.
 
این مقام مسؤول به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: شهادت شهید صارمی موج جدیدی در رسانه‌های جهان به راه انداخت و شقاوت و گستاخی جریانات افراطی همچون طالبان و داعش را برهمگان ثابت کرد.
 
وی افزود: واقعه شهادت شهید صارمی در انتخاب 17مرداد به عنوان روز خبرنگار یک کار ماندگار و موجی عظیم در فتنه رسانه ای جهان بود؛ شهید صارمی با امکانات و فضای مجازی محدود رسالت و مأموریت خود را انجام داد و شهادت این شهیدان، اعلام انزجار بین المللی و ایجاد یک موج جدید را به همراه داشت.
 
صادق، انتخاب 17 مرداد و واقعه شهادت شهید صارمی را یک ابتکار جدید از سوی جامعه خبری دانست که به درخواست شورای عالی فرهنگی ثبت شد.
 
وی با اشاره به طراحی رسانههای رسمی و غیر رسمی با ابزارهای نوین، بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید موضوع جدی برای مطرح کردن داشته باشیم.
 
صادق، انعکاس ندادن حقایق به مردم را از اشکالات عمده در بخش خبری مکتوب دانست و افزود: اشکال عمده ما این است که آن چه در دنیا رخ می‌دهد را به اطلاع مردم نمیرسانیم.
 
مشاور رسانه‌ای رییس جمهور افزود: دولت تدبیر بر اساس معیارهای خردورزانه و اصول کارشناسی برنامه ریزی کرده است که به مسأله رسانه‌ها توجه جدی داشته باشد و در این مسیر راه حل صحیح را اعمال خواهد کرد.
 
این مقام مسؤول با بیان این که دولت به تقویت رسانه ها اعتقاد دارد، گفت: این در حالی است که انتظار میرود از خود رسانه ها نیز فکر و ایده منتشر شود؛ چراکه دولت نمی خواهد رسانه ها مبلغ فعالیت‏ های دولت باشد بلکه انعکاس صحیح و درست اطلاعات را انتظار دارد.
 
وی ابرازداشت: خبرگزاری‌ها باید در رسالت اصلی خود که بالا بردن اطلاعات و آگاهی جامعه است، نقش آفرین باشند؛ رسانهها باید بدانند که بدون تلاش و همت خود نقش آفرین نخواهند بود.
 
وی با بیان این که ما از نامهربانیها و کم لطفی‏ها به رسانه ها آگاه هستیم، تصریح کرد: تلاش و همت خود رسانه‌ها نیز برای تحقق اهدافشان بسیار مهم است؛ همچنین آسیب شناسی و شناخت رسانهها در ایفای نقش آنان بسیار مهم است.
 
صادق با اشاره به اهمیت بیمه خبرنگاران، از ارائه بیمه تکمیلی به خبرنگاران نوید داد و گفت: به روز رسانی و خلاقیت نیز باید با جدیت از سوی رسانه ها و مطبوعات پیگیری شود./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات