۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۳۳۰
آیت الله خاتمی در جمع ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری؛

روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و ولایت قرار داشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، بصیرت افزایی در جامعه را از مهم ترین رسالت های ائمه جمعه دانست و گفت: نماز جمعه پایگاهی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در نشست ائمه جمعه این استان، با اشاره به برخی از ویژگی های ائمه جمعه، تصریح کرد: ائمه جمعه، سرداران پاسداری از دین مبین اسلام هستند و جایگاه کلیدی در شکل گیری و حفظ نظام اسلامی دارند.

وی با بیان این که نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی و مهم ترین رکن پاسداری از نظام اسلامی است، افزود: ائمه جمعه، مدیران امور دینی شهر هستند که باید با برنامه ریزی و نظارت و حضور همه جانبه، اداره شهر در مسائل دینی را به دست گیرند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که اداره دین، با سخنرانی محقق نمی شود، اظهار داشت: مدیریت لازمه اداره امور دینی در شهر است که باید در همه ابعاد، سرلوحه کار ائمه جمعه قرار گیرد و تنها در سایه مدیریت است که می توان دین را شاداب نگه داشت و از آن پاسداری کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را نمایش وحدت و همدلی ملت ایران در دفاع از آرمان های امام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایگاهی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که دشمنان همواره از صفوف به هم پیوسته ملت بزرگ ایران در نماز جمعه هراسان بوده و هستند و به همین دلیل همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه این پایگاه عبادی و سیاسی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که نماز جمعه یکی از مهم ترین جایگاه های دفاع از انقلاب، نظام و ولایت فقیه است، تصریح کرد: ائمه جمعه هر هفته با خطبه های ارزشمند خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

امام جمعه موقت تهران، بصیرت افزایی در جامعه را از مهم ترین رسالت های ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: ائمه جمعه با شناخت صحیح از توطئه های دشمنان، مردم را آگاه کرده و در مسیر صحیح هدایت می کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب همواره تلاش کرده فضای ناامیدی را به جامعه القا کند، بیان داشت: هوشیاری و درک صحیح ملت ایران از وضعیت روز جامعه مانع از تحقق توطئه های دشمنان شد.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه و روحانیت آگاه همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و ولایت فقیه حضور دارند، بیان داشت: تلاش ها و زحمات بی منت روحانیت آگاه در سال های پس از انقلاب، پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم کرده است.

این نماینده مجلس خبرگان، ائمه جمعه را پیوند دهنده مردم و حکومت دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر و تنگاتنگ ائمه جمعه در شهرستان ها نقش بسیار اثرگذاری در تقویت جایگاه نماز جمعه در میان مردم دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، برگزاری نماز جمعه را همچون حج دانست و خاطرنشان کرد: حج یک نوع جهاد است و نماز جمعه نیز همانند حج است./9457/پ202/ج

ارسال نظرات