۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۱۵۳۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تضمین آینده معنوی نسل جوان در گرو تبیین آموزه‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با تأکید بر توجه ویژه به بهره گیری از فرصت اوقات فراغت تابستانی برای ترویج و تبیین آموزه های اسلامی در بین نسل های جوان و نوجوان، گفت: تبیین صحیح آموزه های دینی در بین نسل جوان آینده معنوی آنها را تضمین می کند.
بازديد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی روز سه شنبه در بازدید از دوره های اوقات فراغت تابستانی این اداره کل، با بیان این که اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای تبیین آموزه های دینی در بین جوانان و نوجوانان است، اظهار داشت: خانواده ها باید فصل تابستان و اوقات فراغت این ایام را به عنوان فرصتی طلایی برای تربیت دینی فرزندان خود محسوب کنند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند: «فرصت های پیش آمده را صید کنید که اگر از دست بروند دیگر آنها را به دست نمی آورید»، اضافه کرد: استفاده مناسب از اوقات فراغت و غنی سازی این اوقات سبب می شود تا در این ایام بندگی و عبودیت خدا، دوستی با خدا و سایر آموزه هایی که نوجوان را به خدا نزدیک تر می کند؛ به دست بیاید.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا غنی سازی اوقات فراغت برای فرزندان با برنامه های مناسب دینی و فرهنگی، اثراتی از جمله جهت دهی و شکوفایی استعدادهای فرزندان، احساس رشد اجتماعی، اعتماد به نفس و شناخت خویشتن را به همرا داشته و مانع از به بطالت گذراندن اوقات فراغت و حرکت در مسیرهای ناصواب می شود.

 

این مسؤول با تأکید بر توجه ویژه به بهره گیری از فرصت اوقات فراغت تابستانی برای ترویج و تبیین آموزه های اسلامی در بین نسل های جوان و نوجوان، اظهار کرد: تبیین صحیح آموزه های دینی در بین نسل جوان آینده معنوی آنها را تضمین می کند.

 

وی افزود: ائمه اطهار(ع) نیز برای چگونگی گذراندن اوقات شبانه روز، دستورالعمل های خاصی ارائه فرموده اند، بنابراین پرداختن به استراحت و آسایش و لذت بردن از مواهب طبیعی در اوقات فراغت، از جمله نیازهای طبیعی و فطری انسان است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که در تابستان سال جاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اقدام به برگزاری دوره های اوقات فراغت در 400 پایگاه شهری و روستایی کرد، اظهار داشت: دوره های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این اداره کل از اول تیر ماه در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان با هدف ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی آغاز شده است.

 

وی با یادآوری این که امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در قالب 30 بوستان معرفت و 15 هسته فرهنگی برگزار شد، اضافه کرد: بوستان های معرفت ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان و هسته های فرهنگی ویژه غنی سازی اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی شده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی و ...  را برخی از برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی در استان عنوان کرد.

 

گفتنی است، در برنامه امروز حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به همراه معاونان این اداره کل از کلاس های اوقات فراغت بخش سنخواست این استان بازدید کردند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات