۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۱۴۷
آیت الله ایمانی مطرح کرد:

تأکید بر جهاد با مال در کنار جهاد با جان/ قرآن ثروت و سرمایه را خیر می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، گفت: قرآن سرمایه و ثروت را خیر می داند و جهاد با مال را در کنار جهاد با جان ارزش عنوان کرده است.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت الله اسد الله ایمانی یکشنبه شب در همایش صنعت و معدن استان فارس با بیان این که باید فضا را برای سرمایه گذاری در استان فارس مهیا کنیم، گفت: قرآن سرمایه و ثروت را خیر می داند و جهاد با مال را در کنار جهاد با جان ارزش عنوان کرده است.

 

وی تصریح کرد: آنچه که باید امروز به آن توجه ویژه شود جلب اعتماد سرمایه گذاران است که در این راستا مسؤولان، مردم و رسانه ها باید برای توسعه این فضای تلاش کنند.

 

امام جمعه شیراز با بیان این که باید به فکر تغییر در نوع نگرش فرهنگی به سرمایه گذاری و ثروت بود، تاکید کرد: مسائل فرهنگی، فکر، اندیشه و چار چوب فکری جامعه در نگاه به سرمایه گذاری یک چالش است که باید نسبت به تغییر آن اقدام کرد.

 

آیت الله ایمانی یادآور شد: تغییر نگاه به سرمایه و سرمایه گذار لازم و ضروری است که البته متاسفانه شاید بتوان گفت که این نوع نگاه از سوی برخی از افراد از اول انقلاب شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به دیگر مشکلات سرمایه گذاری، تولید و اشتغال، گفت: متاسفانه باید به شغل نیز توجه شود و فرهنگ درست برای آن مد نظر قرار گیرد زیرا برخی تنها شغل دولتی را به عنوان اشتغال قبول دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اما باید توجه داشت که شغل و کسب و کار با فکر، دست و بدن انجام می شود و فواید آن به جامعه باز می گردد.

 

آیت الله ایمانی با بیان این که بازنگری در قوانین کار نیز لازم است، تاکید کرد: قانون کار در شرایطی کلید خورد که فضای جامعه بر گرفته از جوی بود که سرمایه داری و ثروت چهره مناسبی نبود به همین دلیل به گونه ای کارگر در مقابل کارفر ما قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: اما آنچه که باید باشد همکاری و همدلی کارگر و کار فرما است به همین دلیل نمایندگان مجلس باید در قانون کار تجدید نظر داشته باشند.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ساعت کار نیز باید متناسب با میزان کار باشد زیرا اگر قرار باشد هشت ساعت حضور در یک مجموعه به حساب کار گذاشته شود باید میزان تولید و کار انجام شده در این مدت نیز بررسی شود.

 

آیت الله ایمانی با بیان این که گروه های مختلف باید وظیفه بازدید از ادارات را بر عهده داشته باشند، گفت: نوع برخورد با سرمایه گذار در حضور او بسیار مهم است بنابراین باید نظارت بر نحوه برخورد با سرمایه گذار مد نظر قرار داده شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بانک‌ها نیز باید از سرمایه گذار واقعی حمایت کنند، گفت: نوع نرخ سود بانکی باید برای تولید و تجارت تفاوت داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: بانک ها در ارائه تسهیلات کوتاهی می کنند و از طرفی نظارتی هم بر نحوه هزینه کرد تسهیلات ندارند در حالیکه نباید چنین باشد.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دولت باید فضای امن را برای سرمایه گذاری فراهم کند تا در این فضای بتوانیم بیشترین بهره برداری را از امکانات داشته باشیم./919/پ202/ب4

ارسال نظرات