۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۱۵۰۹۲
نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت ورود حوزه های علمیه به علوم اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ورود حوزه های علمیه در علوم اقتصادی به صلاح جامعه بوده و می تواند سبب رشد و پیشرفت جامعه شود.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي

ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، درگفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضرورت  ورود حوزه های علمیه به مباحث اقتصادی اظهارداشت: حوزه های علمیه در بحث علوم اقتصادی و انسانی خلأ های موجود را احساس کرده و امروز با حمایت های علمای بر جسته در حال جبران آن هستند.

وی افزود: علمایی همچون شهید محمدباقر صدر، شهید دکتربهشتی، شهید آیت الله مطهری، مرحوم آیت الله مشکینی، آیت الله مصباح یزدی و همچنین برخی از طلاب جوان تحقیقات جامعی انجام داده اند که در قالب مقالات مکتوب می توان آنها را به جامعه عرضه کرد.

سودانی درباره توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه در خوزستان گفت: خوشبختانه حوزهای علمیه خوزستان به برکت مدیریت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان از توسعه کمی و کیفی قابل توجهی برخوردارند، به گونه ای که می توان آنها را در ردیف حوزه های مجتهد پرور به حساب آورد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حوزه های علمیه توانسته اند افزون بر کلان شهر اهواز دیگر نقاط استان را پوشش دهند، تصریح کرد: حوزه های برادران و خواهران تأسیس شده در شهر های گوناگون خوزستان توانسته اند برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، مکتب اهل بیت و آموزش معارف اسلامی در بحث عقاید، احکام، فقه، مسائل تربیتی و اجتماعی تعداد قابل توجهی از طلاب را تربیت کنند.

وی ادامه داد: امروزه هزاران روحانی آموزش دیده در این استان توانسته اند به ارشاد و ترویج فرهنگ دینی درخوزستان، استان های دیگر و خارج از مرزهای ایران اسلامی بپردازند.

 نماینده مردم اهواز در مجلس اسلامی با اشاره به تنوع دروس در حوزه علمیه افزود: دروس متنوع حوزوی امروز به سبک دانشگاهی و بر اساس اصول حوزوی تنظیم شدند و این مسأله توانسته به پیشرفت طلاب در دروس کمک شایانی کند.

سودانی در ادامه با اشاره به شیوه آموزشی حوزه علمیه در گذشته اظهار داشت: حوزه های علمیه در سال‌های گذشته بیشتر بر احکام دینی و نکات اخلاقی تأکید داشتند، اما امروزه در بحث تفسیر قرآن، مباحث کلامی، رویارویی با افکار، اندیشه های متضاد با مذهب و فقه سیاسی ورود کرده و گام های مؤثری برداشته است.

وی تصریح کرد: مباحث فلسفی و همچنین بحث های عمیق رویارویی با مکاتب شرقی و غربی همچنان در حوزه های علمیه جریان دارد./9462/ت302/ب2

ارسال نظرات