۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۱۴۹۹۳

صدور فرمان تشکیل شورای هماهنگی نشان از دوراندیشی امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: صدور فرمان تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد ماه سال 1359 نشان از تدبیر و دوراندیشی رهبر فقید انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد ماه سال 1359 و با فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش بسیار برجسته در تکریم شعائر اسلامی و انقلابی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در ایجاد هماهنگی میان تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی، برگزاری راهپیمایی ها و بسترسازی برای هرچه باشکوه تر و گسترده تر ویژه برنامه های ملی و مذهبی، پاسداری از دستاوردهای و ارزش‌های انقلاب و نیز اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی نسبت به سیاست های استکبار جهانی نقش برجسته‌ای را ایفا کرده است.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که نهاد انقلابی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با تدبیر و آینده نگری بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و از بطن انقلاب اسلامی برخاسته است، تصریح کرد: صدور فرمان تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد ماه سال 1359 نشان از تدبیر و دوراندیشی رهبر فقید انقلاب اسلامی بود.


وی راهپیمایی بی نظیر روز جهانی قدس امسال را آخرین برگ از افتخارات بی شمار این نهاد مقدس عنوان کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی، مردمی و تحت نظارت و زعامت ولی فقیه زمان در طول بیش از سی سال به وظایف محوله عمل کرده است.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از گذشت بیش از سه دهه از فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، این نهاد توانسته در انجام وظایف خود توفیقات بزرگی را کسب کند، مشارکت و حضور گسترده مردم مسلمان و انقلابی ایران در صحنه های حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی مصدق این ادعاست.


حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: از سوی دیگر وجود با برکت آیت الله جنتی به عنوان یک مجتهد و فقیه خستگی ناپذیر و قاطع در مقام نمایندگی ولی فقیه و ریاست این نهاد، ‌در ادامه عمل به وظایف مندرج در اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اجرای مطلوب برنامه های مردمی و ملی و مذهبی مورد نظر، عامل اساسی بوده و هست.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت های چشمگیر این نهاد در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه از محل اعتبارات فرهنگی استان، بهره چندانی عاید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نمی شود، اما با اهتمام، همدلی و همفکری مجمع نمایندگان عضو شورا در استان و سایر نهادها و تشکل های اسلامی و مردم بصیر و آگاه، توانسته ایم به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنیم./935/ت302/ب

ارسال نظرات