۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۹۱۰
در مسجد اعظم قم؛

مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شب زنده‌دار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار، استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته با حضور گسترده طلاب، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله شب زنده‌دار در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله حاج شیخ حسین شب زنده‌دار، استاد اخلاق حوزه علمیه شب گذشته با حضور گسترده طلاب، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 

این گزارش می‌افزاید، در این مراسم همچنین آیات ابراهیم امینی، محسن خرازی، سید احمد خاتمی، سیدهاشم حسینی بوشهری، گرامی و حجج‌الاسلام والمسلمین علوی بروجردی و محمدی حضور داشتند.

 

نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، اعضای مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فقهای شورای نگهبان، حقوق‌دانان و مردم شهرستان جهرم از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 

در هفتمین روز از ارتحال معلم و اسوه اخلاق افزون‌بر قرائت قرآن کریم و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب که به مناسبت درگذشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار صادر شده بود قرائت شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در سخنانی فقدان چنین شخصیت‌هایی را زیان بزرگی برای حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: ایشان در زمینه علم و اخلاق که دو بال برای پرواز فرد است جامع بود؛ فقدان ایشان برای حوزه‌های علمیه جای تأسف است.

 

وی یادآور شد: موعظه این عالم ربانی چون از دل بیرون می‌آمد بر دل می‌نشست، در روایت آمده نیز «موعظه‌ای که از دل بیرون آید بر دل می‌نشیند»؛ دیانت، وقار، تخلق به اخلاق حسنه در چهره آیت‌الله شب زنده‌دار جلوگر و نمایان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این‌که مرحوم‌ آیت‌الله شب زنده‌دار آن‌چه از نظر علم و اخلاق کسب کرده بود با قول و عمل به دیگران آموخت، گفت: ایشان علاقه عجیبی به امام حسین(ع) داشته و مقید به حضور در جلسات سیدالشهدا(ع) بود./993/202/ع

ارسال نظرات