۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۱۴۴۶۴
نماینده ولی فقیه در یزد:

کمک به مظلومان فلسطین از هر طریقی وظیفه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه یزد حمایت از فلسطین را یک وظیفه شرعی و اسلامی دانست و گفت: کمک به مردم مظلوم فلسطین به هر طریقی وظیفه مسلمانان جهان است.
حجت الاسلام والمسلمين ناصري امام جمعه يزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه، اظهار داشت: به دستور خدا، صبر کردن بر گرسنگی و تشنگی  و مراعات  دستور خداوند تحولات عظیمی در انسان ایجاد کرده، اراده انسان را قوی می کند و انسان می‌تواند در مخالفت با هواهای نفسانی، تجربه کسب کند.

 

وی در ادامه افزود: اگر این روحیه در انسان حاصل شود ثمرات مادی و معنوی و ساختار اجتماعی و انسانی دارد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: باید تلاش کنیم خوبی هایی که در ماه مبارک رمضان کسب کردیم تا سال آینده باقی بماند.

 

خطیب جمعه  یزد در ادامه اظهارداشت: حمایت از مردم فلسطین از توصیههمیشگی امام(ره) از سالهای ابتدایی شکل‏‌گیری انقلاب در سال 42 بود به نحوی که امام در آن زمان که جمعیت ایران 20 میلیون نفر بود، فرموده بودند اگر هر ایرانی یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.

 

وی حمایت از فلسطین را یک وظیفه شرعی و اسلامی دانست و گفت: استکبار غربی آمریکا و به ویژه انگلیس این غده سرطانی را برای تفرقه افکنی میان ملتهای مسلمان و به عنوان پایگاهی برای خود میخواهند و مستکبران به دنبال منافع خود در فلسطین هستند.

 

آیت الله ناصری با اشاره به 66 سال گرفتاری ملت ستمدیده فلسطین به ظلم و ستم اسراییل غاصب گفت: متأسفانه کشورهای اسلامی نیز از ابتدا خود را به جاهلیت زدند و اصل مسأله را نفهمیده و از مردم فلسطین حمایت نکردند.

 

وی  افزود: مردم فلسطین نیز بعد از انقلاب آموخته‌اند که روی پای خود بایستند و از خدا کمک بگیرند و تاکنون در مقابل تمام ستم های استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت، و از اسلام و دین پاسداری کرده اند.

 

امام جمعه یزد کمک به مردم مظلوم فلسطین به هر طریقی را وظیفه مسلمانان جهان دانست و گفت: بالاترین حرکت معنوی برای فلسطینیها نامگذاری جمعه پایانی ماه رمضان به نام روز جهانی قدس از سوی امام راحل(ره) بود و آنان را امیدوار کرد.

 

وی افزود: ملت اسلامی ایران نیز در طول 30  سال گذشته حتی در زمان بمباران صدام  هیچگاه از مصیبتهای مردم این سرزمین غافل نبوده و آنها را از یاد نبردهاند و این پشتوانه محکمی برای مقاومت فلسطینیان بوده است.

 

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پنجم مردادماه سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه افزود: نماز جمعه اجتماع بزرگ عبادی، سیاسی و اجتماعی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام راحل(ره) احیا شد.

 

امام جمعه یزد در پایان خطبههای دوم  بر جدیت والدین در تربیت فرزندانشان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز رسانههای بیگانه از والدین بیشتر به فرزندان ما نزدیک شده‌اند که این باعث ضربه خوردن به سبک زندگی اسلامی در جامعه شده است./1328/پ202/ب4

ارسال نظرات