۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۱۳۹۶۴
رییس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس اعلام کرد؛

برگزاری راهپیمایی روز قدس در 770 شهر کشور و 80 نقطه جهان/ پوشش خبری راهپیمایی از سوی سه هزار و 300 خبرنگار

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتفاضه فلسطین و قدس، شعار محوری امسال روز جهانی قدس را «روز جهانی قدس؛ تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» اعلام کرد و از برگزاری راهپیمایی این روز در 770 شهر کشور و 80 نقطه جهان خبر داد.
رمضان شريف دکتر رمضان شريف، رييس ستاد قدس و انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صبح امروز سه‌شنبه سی‌ویکم تیرماه رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس در نشست خبری با حضور اصحاب‌رسانه به تحلیل برنامه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان پرداخت و اظهار داشت: امسال در آستانه روز جهانی قدس شاهد ظلم مضاعف صهیونیست‌ها در نوار غزه هستیم که این امر با رفتار فتنه داعشی‌ها در عراق و سوریه تلاقی شده است، فتنه داعش القاعده و تکفیری‌ها برای انحراف افکار عمومی و حمایت مستکبران به خصوص رژیم صهیونیستی است.

‌شریف با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: من به همه جامعه بشری به خاطر کشتار دسته‌جمعی غزه در 14 روز گذشته که بالای550 شهید و بیش از 3600 زخمی و بیش از صد هزار نفر آواره و بالغ بر 50 هزار واحد تخریب شده مسکونی را شاهد بوده‌ایم، تسلیت می‌گویم.

رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس ضمن تاسف برای سکوت ابرقدرتها از این جنایت هولناک بیان داشت: من برای همه رهبران کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر و آمریکای سردمدار دموکراسی و همه رهبران کشورهای عربی که با سکوت و مماشات‌شان نظاره‌گر قتل عام مردم فلسطین هستند، ابراز تاسف می‌کنم و درود همه آزادی‌خواهان جهان را به مردم غزه که در ماه رمضان جهاد فی سبیل‌الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی را در دستورکار قرار داده‌اند، اعلام می‌کنم.

رییس روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که جوانان کشورهای اسلامی به گروه‌های مقاومت و حماس افتخار می‌کنند، ادامه داد: رزمندگان اسلام در اوج تحریم در برابر پنجمین ارتش مجهز منطقه و دنیا مقاومت‌ نشان دادند و ناقوس شکست‌ناپذیری اسراییل را برای بار سوم به چالش کشیدند.

وی با اشاره به روز جهانی قدس اذعان داشت: روز جهانی قدس یادگار امام از 36 سال پیش بوده که ما شاهد تداوم مطالبه امام در طول سالیان گذشته بوده‌ایم و مردم دنیا نظاره‌گر راهپیمایی ملت ایران در سطح ملی صرف‌نظر از مشکلات کشور بوده‌اند که همواره حمایت از فلسطین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

شریف، مهمترین دستاوردهای نامگذاری روز جهانی قدس را اینگونه عنوان و تصریح کرد: پویا شدن مسئله فلسطین و جلوگیری از به فراموشی سپردن آن، قرار گرفتن آموزه‌های دینی به عنوان محور اصلی، تولید قدرت برای جبهه حامی فلسطین و پشتیبان‌سازی افکار عمومی جهان از آرمان این فلسطین، بازگشت روحیه اعتماد به نفس برای تداوم مبارزه، ظهور رهبران شایسته در حرکت ملت فلسطین، ایجاد انگیزه و مقاومت در نسل‌های سوم و چهارم بعد از اشغال فلسطین، محصور شدن رژیم صهیونیستی در محدوده سرزمین‌های اشغالی، تحمیل شکست‌های خفت‌بار ، آگاهی و بیداری برای ملت‌ها و ظهور نهضت‌های انقلابی و در نهایت برملا شدن چهره رو به زوال رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در منطقه از جمله مهمترین دستاوردهای روز جهانی قدس است.

رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس با بیان این‌که روز قدس محور وحدت برای ملت فلسطین است گفت: امسال این روز در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد تلاقی ظلم مضاعف و فجایع غزه با رفتار فتنه‌انگیز داعش در عراق و سوریه هستیم و ملت‌های مسلمان این آگاهی دقیق را خواهد یافت که فتنه داعش برای انحراف افکار عمومی از توجه ملت فلسطین است، فتنه داعش برای درگیر ساختن ملت‌های اسلامی و فراهم کردن بستری برای تهاجمات رژیم صهیونیستی است.

رییس روابط عمومی سپاه پاسداران با تاکید بر این‌که سردمداران رژیم صهیونیستی را فاقد عقل استراتژیک می‌دانیم، یادآور شد: سردمداران رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند بهترین فرصت تاریخی را در اختیار دارند چراکه ملت‌های مسلمان را به خود مشغول کرده‌اند و در مصر نیز دولت برآمده از کودتا که با بستن مرز رفح بزرگترین ظلم را به مردم غزه کرده است، می‌توانند مقاومت را سرکوب کنند ولی مردم فلسطین نشان دادند که آمادگی خوبی دارند زیرا اراده خداوند بر این است که حق مظلومین از ظالمین را بستاند.

وی دقت موشک‌های حماس و عزم با دفاع را از آمادگی‌های ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: غزه فاقد ارتش است بنابراین مجامع بین‌المللی باید پاسخگو باشند که چرا ملتی که هیچ‌چیز برای دفاع از خود ندارد باید مورد آماج حملات قرار گیرد.

شریف اهم اقدامات ستاد انتفاضه و قدس را در راهپیمایی روز جهانی قدس اینگونه عنوان و خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد داخلی و خارجی برای برگزاری راهپیمایی که از سوی نهادهای مرتبط فرهنگی در حوزه‌های خارجی تدارک دیده شده است که امسال در 80 نقطه از جهان شاهد برگزاری راهپیمایی و نشست‌های بین‌المللی خواهیم بود و در ایران 770 شهر همراه با برگزاری راهپیمایی شاهد برپایی نماز عبادی-سیاسی جمعه هستیم.

رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس به حضور خبرنگاران برای پوشش راهپیمایی روز قدس امسال اشاره و تصریح کرد: 3هزار و 300خبرنگار داخلی و خارجی حضور پرشور ملت را انعکاس خواهند داد که از این بین 210 عکاس و خبرنگار خارجی حضور خواهند داشت.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های در نظرگرفته شده این ایام گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور به ویژه تهران، گردهمایی سینماگران در فرهنگسرای شفق در روز چهارشنبه، گردهمایی هنرمندان با عنوان "غزه تنها نیست" در تالار اندیشه حوزه هنری در روز چهارشنبه هفته جاری، برگزاری نشست هیات‌های پارلمانی به ابتکار مجلس شورای اسلامی، استقرار صندوق‌های کمک به غزه توسط کمیته امداد و همچنین فراهم شدن امکانات لازم به منظور امدادرسانی به مردم فلسطین با توجه به دستور ریاست جمهوری کشور از جمله مهمترین اقداماتی است که در این چند روز باقیمانده انجام خواهیم داد.

وی از حمایت‌های دولت تشکر و اظهار کرد: خرسندیم که ریاست محترم جمهور همه توان و امکانات برای امدادرسانی به مردم غزه را به کار گرفته‌اند و وزیر بهداشت و درمان نیز برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام آمادگی کرده است.

شریف با بیان این‌که  دیدار اعضای ستاد انتفاضه با مراجع تقلید و اعزام بیش از 50 نفر از سخنرانان سطح ملی برای مراکز پرجمعیت کشور در دستور کار است افزود: از روسای قوا دعوت شده تا در تهران و شهرستانها به ایراد سخن بپردازند که براساس سنوات گذشته سخنران ویژه راهپیمایی روز قدس رییس‌‌جمهور است، اما تاکنون از دفتر وی حضور قطعی ایشان را به منظور ایراد سخنرانی در این روز به ما اعلام نکرده‌اند؛ ستاد نمازجمعه تهران در روز چهارشنبه برنامه سخنرانی نماز عبادی-سیاسی را اعلام خواهد کرد و سخنرانان این روز با نظر شورای عالی امنیت ملی مشخص می‌شود.

رییس ستاد انتفاضه مردم فلسطین و روز جهانی قدس در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد انتفاضه قدس تا کنون اقدامی برای رساندن دارو و مواد غذایی به غزه داشته است، گفت: ما در مورد ارسال دارو، پزشک و مواد غذایی اعلام آمادگی کرده‌ایم و آقای ظریف نیز برای بازگشایی گذرگاه رفح تماسی با مصر داشته است اما از نتایج آن مطلع نیستیم.

وی شعار محوری امسال روز جهانی قدس را «روز جهانی قدس؛ تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس» اعلام کرد و بیان داشت: حضور نمایندگان در غزه برای اعلام حمایت جمهوری اسلامی از آرمان‌های فلسطین بوده که قبل از حوادث اخیر غزه قرار بوده است، صورت بگیرد.

وی در خصوص چگونگی ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به غزه ابراز داشت: ما در ستاد خارجی روز جهانی قدس که مسئولیتش بر عهده وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات اسلامی است برای این مسئله جلسات متعددی داشته‌ایم و راهکارهای ممکن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شریف با اشاره به تماس تلفنی وزیر امورخارجه کشورمان با همتای مصری‌اش برای بازگشایی مرز رفح به منظور کمک‌رسانی به مردم غزه یادآور شد: امیدواریم فشارهای افکار عمومی دنیا رژیم یاغی صهیونیستی را وادار کند تا شرایط را برای کمک‌های انسان‌دوستانه فراهم سازد.

لازم به ذکر است، راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه سوم مردادماه از ساعت 10:30 صبح در مسیرهای 9 گانه آغاز خواهد شد./9667/پ202/ج

ارسال نظرات