۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۱۳۷۰۱
کارشناس و مبلغ حوزوی مطرح کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی معنوی و مادی در زندگی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که شب قدر به اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی انسان توجه می‌دهد، گفت: زندگی انسان در ظاهر و باطن نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد، باید برای همه کارها مدیریت کنیم و یکی از نمونه‌های برنامه‌ریزی نوشتن وصیت‌نامه است.
ضرورت برنامه‌ریزی معنوی و مادی در زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن صدیقین، کارشناس و مبلغ حوزوی، شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد درب کوشک با اشاره به این‌که طبیعت یکی از نعمت‌های الهی است، گفت: باید قدر طبیعت را بدانیم و در این مورد سپاس‌گزار حق باشیم و سعی کنیم غذای خود را پاک و پاکیزه نماییم.

 

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره غذای پاک و پاکیزه افزود: انسان وقتی غذایش پاک باشد، روزی‌اش وسیع می‌شود، دین انسان رو به فزونی و توسعه می‌رود و انسان را به سوی طهارت می‌کشاند و همین که غذای انسان طهور شد،‌ انسان نیز طهارت می‌یابد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به آیه «لَّا یَمَسُّهُۥٓ إِلَّا ٱلْمُطَهَّرُونَ» خاطرنشان کرد: انسان وقتی غذایش طهارت پیدا کرد، اجازه راه یافتن به حقیقت قرآن را می‌یابد و جانش نیز طهارت می‌یابد،‌ امام حسین(ع) هنگامی که در برابر سپاهیان یزید قرار گرفت گفت شکم‌هایشان از حرام پر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: انسانی که غذایش پاک و پاکیزه شد،‌ دیگر بی‌انصاف نمی‌شود، بدخواه نمی‌شود، انسان باید سعی کند که بدخواه نشود و برای همه مردم خیرخواه باشد و خود را در دریای رحمت حق غرق کند تا خیرخواه برای مردم شود.

 

حجت‌الاسلام صدیقین ادامه داد: انسان باید فکرش را مدیریت کند، به خود نگاه کند، نعمت‌های خداوند را بشمارد و به گونه‌ای در خود تفکر کند که اثرگذار باشد، قرآن و نماز فرد باید به گونه‌ای باشد که هنگامی که فرد می‌خواهد آن را بخواند بر روی او اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این‌که قرآن نامه عاشقانه حضرت حق برای بندگان است، ادامه داد: خدا دوست دارد که با انسان حرف بزند به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) را فرستاد تا نامه عاشقانه حضرت حق را برای بندگان بیاورد، تا زندگی را قشنگ‌تر بسازد.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این‌که شب قدر به اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی انسان توجه می‌دهد، ادامه داد: زندگی انسان در ظاهر و باطن نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد، باید برای همه کارها مدیریت کنیم، یکی از نمونه‌های برنامه‌ریزی نوشتن وصیت‌نامه است.

 

وی گفت: خداوند در قرآن توصیه به نوشتن کرده است، برای وصیت‌نامه هم بیان شده است که اگر کسی وصیت‌نامه نداشته باشد و در آن حالت بمیرد، به مرگ جاهلی مرده است، با آگاهی و شناخت بیشتر از خود برنامه‌ریزی داشته باشم./914/پ202/ب4

ارسال نظرات