۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۱۳۳۱۵
امام جمعه بیرجند مطرح کرد؛

خدمت رسانی به مردم مهم ترین وظیفه کارگزاران نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که هدف از تاسیس حکومت اجرای احکام اسلامی و خدمت رسانی به مردم است، گفت: مهم ترین رسالت کارگزاران نظام اسلامی خدمت رسانی به گروه های مختلف مردم ورای وابستگی های گروهی و جناحی است.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دستگاه های اجرایی در خراسان جنوبی با بیان این که در نظام اسلامی هدف از تشکیل نظام اسلامی اجرای احکام و قوانین شریعت و خدمت رسانی به مردم است، گفت: در نظام اسلامی سوء استفاده از بیت المال، دل بستگی به میز مدیریت و بی توجهی به ارباب رجوع جایی نداشته و کارگزاران نظام اسلامی خدمتگزاران حقیقی مردم هستند.

 

وی افزود: متاسفانه تاکنون به خوبی وظایف کارگزاران نظام اسلامی به خوبی برای آنها تبین نشده است زیرا بعضی از کارگزاران وظایف خود را به خوبی در خدمت رسانی به مردم انجام نداده و خود را بالاتر از مردم می دانند و فکر می کنند مردم برده آنها هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که کارگزاران نظام اسلامی در انجام وظایف خود مجبور به پاسخگویی در مقابل مردم و نظام اسلامی هستند، گفت: هدف از ایجاد نهادهای مختلف در نظام اسلامی تسریع امور است و کارگزارن نظام نباید با نظام کاغذ بازی اداری وقت مردم را تلف کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که شخص استاندار و مدیران عالی رتبه استان باید توجه دقیقی به زیردستان خود و مصرف بیت المال داشته باشند، گفت: مصرف نابجای بیت المال بر شدت محرومیت استان افزوده و موجب عقب ماندگی کشور می شود.

 

وی با بیان این که مسؤولان در نظام اسلامی باید مردم را ولی نعمت خود بدانند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در انتصاب های گوناگون خود به شایسته سالاری توجه داشته و شایستگی را ورای وابستگی های جناحی و حزبی معیار استخدام و انتصاب افراد در مشاغل گوناگون قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه گاهی مشاهده می شود مدیران و مسؤولان در مصرف بیت المال دقت لازم را ندارند، گفت: استفاده نابجا و هدر دادن بیت المال یکی از گناهان نابخشودنی مدیران کشور است و مدیران باید بدانند درباره چگونگی مصرف بیت المال در پیشگاه خداوند و مردم مسؤول هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با بیان این که مسؤولان باید از تمامی توانمندی های استان و نخبگان برای خروج از بن بست های اقتصادی و رفع محرومیت استفاده کنند، گفت : تا زمانی که ظرفیت های استان به خوبی مورد بهره برداری قرار نگیرد تحولی در وضعیت اقتصادی استان ایجاد نخواهد شد.

 

وی با بیان این که متاسفانه سخنان مقام معظم رهبری در زمینه تحول اقتصادی و فرهنگی در کشور بر زمین مانده است، گفت: مسؤولان و مدیران نظام باید از خود تحرک و تحولی در زمینه فعال سازی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگ کشور انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بی توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری را عامل ورود کشور به یک بحران اقتصادی و فرهنگی غیر قابل مهار عنوان کرد، گفت: باید قبل از این که دیر شود مدیران از فرصت های پیشرو نهایت استفاده را داشته باشند./968/پ202/ب4

 

ارسال نظرات