۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۱۳۰۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

کوتاهی برخی دولت‏ها در مبارزه با تهاجم فرهنگی مشهود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر اندیشمندان، فیلسوفان و جامعه شناسان منصفانه به مسأله حجاب و عفاف نگاه کنند بدون شک حکم به فطری بودن مسأله حجاب خواهند.
حجاب و عفاف

حجت‏الاسلام محمدرضا حاتمی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ضرورت حفظ حجاب و عفاف اسلامی در جامعه گفت: پوشش و حجاب از دیدگاه دینی و غیر دینی قابل بررسی است و باید از همه ابعاد و زوایا به آن پرداخته شود.

وی در ادامه با بیان این‏که حجاب مختص دین اسلام نیست، تأکید کرد: اگر بخواهیم در همه ادیان و مذاهب غیر اسلامی تفحص کنیم به این نتیجه می‏رسیم که در این ادیان و مذاهب حجاب به صورتی که در اسلام تشریح شده، وارد شده است. 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: اگر اندیشمندان، فیلسوفان و جامعه شناسان منصفانه به مسأله حجاب و عفاف نگاه کنند بدون شک حکم به فطری بودن مسأله حجاب خواهند.

وی به ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه سوغات فرهنگ غرب در چند دهه اخیر برای کشور ما و حتی منطقه، بدحجابی و از بین رفتن پاکدامنی جوانان بوده که اولین اثر آن افزایش طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‏ها به شمار می رود.

حجت‏الاسلام حاتمی با اشاره به علت‏های رواج و گسترش بدحجابی خاطرنشان کرد: یکی از علت‏های رواج و گسترش بد‏حجابی، سیاست‏های غلط برخی دولت‏ها است، متأسفانه بعضی دولت‏ها در مبارزه با تهاجم فرهنگی سهل انگاری نشان داده‏اند و این خود سبب رواج و گسترش بدحجابی در کشور شد.

وی با بیان این‏که مفهوم توسعه در برخی اذهان به صورت نامناسبی شکل گرفته است، اظهار داشت: متأسفانه بعضی فکر می‏کنند توسعه در کشور تنها به این معنا است که خانم‏ها وراد بازار کار شوند و حقوق مساوی در هر شرایطی داشته باشند که این فکر نادرست و غیر اسلامی است.

حجت‏الاسلام حاتمی در ادامه افزود: باید توجه داشت که شاغل شدن بانوان در خارج از خانه سبب بالا رفتن سن ازدواج، از بین رفتن فرصت‏های شغلی برای آقایان و کم شدن اثر تربیتی مادر بر روی فرزندان است.

وی در پایان رسیدگی به مقوله فرهنگ در جامعه را از دولتمردان و مسؤولان فرهنگی خواستار شد و گفت: دولت‏مردان باید مسأله حجاب و عفاف را جدی بگیرند و برای حفظ کردن حجاب جوانان برنامه ریزی و سیاستگذاری داشته باشند و آگاه باشند که حجاب از ضروریات دین، عرف و حتی فرهنگ تاریخی ما است./1329/ت302/س

 

ارسال نظرات