۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۱۲۶۶۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

خدمت به مردم در نظام ولایی بزرگ ترین عبادت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: انسان باید به این معنا برسد که خدمت در نظام اسلامی و ولایی از یک ارزش و قداست مخصوصی برخوردار بوده و جزو بزرگترین عبادات است و انبیا و اوصیا با آن جایگاه و مقام والایی که داشتند برای خدمت به مردم مامور بودند.
مغتنم شمردن فرصت خدمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای اداری چمستان با بیان این که اسلام دین حق مداری، مسؤولیت پذیری و پاسخگویی است، گفت: آیات فراوانی به چشم می خورد و صراحت دارد هر انسانی مسؤول کاری است که انجام می دهد.

 

امام جمعه چمستان، افزود: انسان باید عکس العمل کار خود را چه خوب و یا بد پذیرا باشد که یکی از اصلی  ترین و ابتدایی ترین خواسته مردم پاسخگو بودن مسوولان است.

 

حجت الاسلام جباری، ادامه داد: پاسخگویی مسؤولان نسبت به مردم در همه سطوح سبب جلب اعتماد افکار عمومی است که همواره مدیران باید به این امر مهم توجه داشته و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند که ثمرات ارزنده ای در جامعه دارد.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که رسیدگی و رفع و علاج کردن امور مردم و مشکلات  آنان واجب کفایی است، تصریح کرد: مسؤولیت برای کار و خدمت است نه اعتبار اجتماعی و جلب توجه مردم و استبداد رای و اعمال قدرت سیاسی که باید از این فرصت ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که اگر مسؤولیت را امانت و ودیعه ندانیم شیوه کار و نحوه ارائه خدمت ما فرق خواهد کرد، خاطرنشان کرد:  آن گاه است که خلوت و جلوت یکی نخواهد بود و زمان آمدن بازرس و مسؤول مافوق با آرام بودن شرایط و سفید بودن وضعیت متفاوت خواهد بود.

 

امام جمعه چمستان، افزود: انسان باید به این معنا برسد که خدمت در نظام اسلامی و ولایی از یک ارزش و قداست مخصوصی برخوردار بوده و جزو بزرگترین عبادات است و انبیا و اوصیا با آن جایگاه و مقام والایی که داشتند برای خدمت به مردم مامور بودند.

 

حجت الاسلام جباری، ادامه داد: البته این خدمت به مردم خدمت به خود است و هم برای دنیایمان محبوب می شویم و هم برای آخرتمان  برای تثبیت نظامی که مسؤولیت داریم جایگاه ما  آسیب نمی بیند.

 

وی با تاکید بر این که نباید مسؤولان مردم را از بالا به پایین نگاه کنند که نگاه ارباب رعیتی می شود، گفت: مسؤولان حق ندارند به عنوان خدمتگزار که گاهی این عنوان هنوز برایمان هضم و حل نشده خود را در یک حریم و دژی قرار بدهند و دک و پوزی داشته باشند به طوری که  مردم چند خان را برای رسیدن به آنان بگذرانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندرن با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، بیان داشت: به گونه ای باید در محل کار باشید که مردم هر وقت مشکل داشتند این امکان برای آنان جهت ملاقات با شما وجود داشته باشد و حایل و مانعی بین خود و مردم ایجاد نکنید ./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات