۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۱۲۵۵۸
امام جمعه اهر:

دستاورد معنوی ماه رمضان توشه‌ای برای زندگی سعادتمند است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: دستاورد معنوی ماه رمضان توشه‌ای ارزشمند برای زندگی سعادتمند در طول سال است.
حجت الاسلام ناصر حاجي‌زاده، عضو شوراي اسلامي حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در شبکه استانی سهند اظهار داشت: رمضان ماه نزول قرآن است و تلاوت هر آیه قرآن در ماه رمضان چندین برابر تلاوت آن در دیگر ماه‌های سال ثواب دارد.


وی با بیان این که حفظ حرمت ماه مبارک رمضان امری واجب است، تصریح کرد: همان‌گونه که عبادت در ماه مبارک رمضان ثواب مضاعف دارد، تظاهر به روزه‌خواری، معصیت و هتک حرمت این ماه عزیز نیز گناهش بیش از دیگر ایام است، از این رو بایستی نهایت دقت در گفتار، اعمال و کردار خود در ماه مبارک رمضان داشته باشیم.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر این‌که دستاورد معنوی ماه رمضان توشه‌ای ارزشمند برای زندگی سعادتمند در طول سال است، تصریح کرد: رمضان ماهی است که حسنات در آن مضاعف می شود و گناهان از بین می رود و از میان ماه‌های سال، خداوند رمضان المبارک را برای خودش انتخاب کرده و خودش عهده دار پاداش روزه دار شده است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده است که اگر بنده خدا بداند رمضان چه اهمیتی دارد، مشتاق خواهد بود که تمام سال رمضان باشد، بنابر این لازم است علاوه بر امساک ظاهری از مبطلات روزه، با تمام وجود روزه دار شویم تا استحقاق بهره مندی از این فرصت الهی را داشته باشیم.


امام جمعه اهر ادامه داد: رمضان ماهی ‏برای نیایش با درگاه ربوبی حضرت حق و طلب ریزش باران رحمت، پاکی از آلودگی‏های گناه، تطهیر صحیفه اعمال و فرصتی برای نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و جان در چشمه بیکران رحمت الهی است، با چنین اوصافی نباید لحظه ای از این ماه عزیز را به بطالت گذراند.


حجت الاسلام حاجی زاده گفت: در این ساعات تکرار نشدنی که تک تک لحظاتش فرصتی برای قرب الهی است، انتظار می رود مؤمنان روزه دار با خانه تکانی دل از زنگار گناهان، از هر راهی برای جلب رضایت خداوند متعال بهره جویند، یکی از بهترین راه‌ها خدمت به خلق و اطعام نیازمندان است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی افطاری دادن را یک سنت حسنه در مبانی عالی اسلامی و فرهنگ ایرانی توصیف کرد و افزود: سفره های افطار باید ساده و بدون تشریفات و بیشتر متوجه فقرا باشد، نه این‌که افطاری دادن فرصتی برای فخرفروشی و اهداف غیرالهی باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات