۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۱۲۳۵۸
امام جمعه اهر:

حضرت خدیجه مایه دلگرمی رسول خدا بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: حضرت خدیجه(س) در اوج مصائب پیامبر گرامی اسلام مایه دلگرمی رسول خدا بود.
حضرت خدیجه مایه دلگرمی رسول خدا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ناصر حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روزه‌داران شهرستان اهر با تأکید بر بهره مندی از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: درک فضائل معنوی ماه ضیافت الهی بدون توجه به حلال خدا و ترک حرام خدا ممکن نخواهد بود.


وی با بیان این‌که سیره رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در ماه رمضان بهترین الگو برای تقرب به درگاه الهی در لحظات معنوی ضیافت الله است، خاطرنشان کرد: قرائت و تدبر در آیات کلام الله مجید نیز راهی مهم برای نورانیت روح و جان و تهذیب نفس برای درک حقایق عبودیت در ماه رمضان است.


امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) به تشریح ابعاد شخصیتی این بانوی نمونه اسلام پرداخت و اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری با این‌که خواستگاران فراوانی از میان مردان ثروتمند داشت، با رضایت کامل حاضر به ازدواج با حضرت محمد(ص) شد، هر چند این اقدام موجب تمسخر زنان قریش شد.


حجت الاسلام حاجی‌زاده ازدواج با مردی فقیر و یتیم را نشانگر اوج ایمان و کمالات انسانی و نفسانی حضرت خدیجه دانست و افزود: حضرت خدیجه پس از عقد با رسول خدا به ایشان عرض کرد؛ فبیتی بیتک و أنا جاریتک، خانه من خانه شما و خودم خدمتکار شمایم، اهمیت این کلام نشان دهنده اوج عظمت وجودی آن بانوی مکرم بوده است.


وی با بیان این‌که تنها حضرت خدیجه شایسته مادری حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت ابوطالب(ع) و خدیجه‌(س) دو شخصیت بزرگ تاریخ اسلام بودند که تلاش ها و رنج های فراوانی را دوشادوش پیامبر(ص) برای تثبیت پایه‌های اسلام متحمل شدند، در حقیقت حضرت خدیجه(س) در اوج مصائب پیامبر مایه دلگرمی رسول خدا بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که نباید در معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) تنها به کمک مالی، ثروت و دارایی‌های فوق‎العاده ایشان در ترویج اسلام اشاره کرد، تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام از مقام عرفانی و علمی بسیار بالایی برخوردار بود که جا دارد این فضائل معرفتی نیز تبیین شوند.


حجت الاسلام حاجی زاده یادآور شد: حضرت خدیجه(س) در لحظات پایانی عمر مبارک خویش وصایایی به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) داشته که متأسفانه کمتر در مجالس و محافل دینی بیان می شود، از مهم ترین وصایای آن بانوی مکرم اسلام این بود که یا رسول الله برای دخترم فاطمه هم پدر باش و هم مادر چرا‌که بعد از مرگ من او مادری نخواهد داشت.


وی در پایان با تأکید بر این‌که ائمه اطهار(ع) همواره به وجود چنین مادری افتخار کرده اند، تصریح کرد: جایگاه حضرت خدیجه نزد پیامبر اسلام به قدری والا بود که ایشان حضرت خدیجه را از برترین زنان بهشتی دانسته‌اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات