۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۱۱۸۲۱

برگزاری مراسم گرامیداشت شهید صدوقی در یزد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) و سالروز ارتحال امام جمعه یزد مراسم بزرگداشتی با حضور امام جمعه موقت یزد و جمعی از طلاب در مدرسه علمیه خان برگزار شد.
شهيد صدوقي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد، به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) و سالروز ارتحال امام جمعه یزد حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدعلی صدوقی مراسم بزرگداشتی با حضور امام جمعه موقت یزد و جمعی از طلاب در مدرسه علمیه خان برگزار شد.

 

این مراسم با اقامه نماز جماعت آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام معزالدینی در جمع طلاب مشغول به تحصیل در دوره آموزشی مکالمه عربی به بیان فضایل این ماه عزیز پرداخت.

 

امام جمعه موقت یزد با شکرگزاری به خاطر ورود در ماه مبارک رمضان بیان داشت: زمان و مکان به تنهایی دارای فضیلت نیست و اگر این‌ دو اهمیتی ویژه پیدا می‌کنند به خاطر اضافه شدن حوادث و وقایع دیگری است که به آن ارزش می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه یزد افزود: اهمیت ماه رمضان به خاطر دو موضوع مهم است، خدا این ماه را به خود نسبت داده و آن را شهرالله نامیده که این موضوع ارزش ویژه‌ای به این ماه داده همچنین ظرفیت عظیمی که در این ماه برای نزول قرآن ایجاد شده است و سرّ عظمت قرآن هم به خاطر این است که تجلی اسم‌الله است و در همین زمینه امام صادق(ع) فرمودند «لقد تجلی‌الله فی کتابه علی خلقه» و این دو واقعه مهم باز در جهت تحقق هدفی والاتر که همانا هدایت مردم است (شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس) است.

 

وی افزود: انبیا و اولیا الهی همه برای صعود انسان‌ها به قله‌های هدایت تلاش کردند و ما باید قدردان این فرصت پیش آمده باشیم و توجه کنیم که انسان صاحب سه نیروی درونی طبع، عقل و اراده است و تنها با تقویت اراده است که می‌تواند بر طبع که غالباً هوای نفس است غلبه کرده و خود را جهت نیل به الهی شدن با نیروی برتر عقل همراه سازد.

 

وی با بیان برکات تلاوت کتاب الله به بیان خاطراتی از شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) پرداخته و افزود: آن شهید بزرگوار همیشه یک جلد قرآن با خود داشتند و مخصوصا در طی سفرهای بیشمارشان برای خدمت به دین و انقلاب اسلامی از مصاحبت و تلاوت قرآن بهره فراوان می‌برد./993/د102/ب4

ارسال نظرات