۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۱۱۷۷۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

الغدیر سند اثبات حقانیت امام علی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مرحوم علامه امینی(ره) شخصیت وارسته‏ای است که مدت مدیدی از عمر شریف خود را پس از آموزش علوم مختلف صرف احیاء حقانیت مکتب اهل‏بیت(ع) نموده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

حجت‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‏که مرحوم علامه امینی در زمره شخصیت‏های برجسته‏ای است که در جوامع اسلامی شناخته نشده است، گفت: علامه امینی(ره) شخصیت وارسته‏ای است که مدت مدیدی از عمر شریف خود را پس از آموزش علوم مختلف صرف احیاء حقانیت مکتب اهل‏بیت(ع) نموده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی ساعات بسیاری از عمر شریف خود را در بدترین شرایط برای تحقیق، پژوهش و بررسی پیرامون زندگی امام علی(ع) و به ویژه بحث بسیار عمیق  و ژرف واقعه غدیر قرار داده است.

وی به رنج‏هایی که مرحوم علامه در جمع آوری این کتاب متحمل شده اشاره کرد و افزود: ایشان برای به اثبات رساندن حقانیت شیعه، مسافرت‏های طولانی و طاقت فرسا با نبود امکانات انجام داده و به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده تا بتواند به کتاب‏هایی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‏که مرحوم علامه با حضور در کتابخانههای متعدد مجبور شد پست ترین کارها را انجام دهد، ابراز داشت: علامه امینی(ره) برای این‏که مسولین کتابخانه‏ها به ایشان اعتماد کنند مجبور شد بدترین کارها از جمله نظافت و نگهبانی کتابخانه‏ها را انجام دهد تا بتواند کتاب‏هایی را که نیاز دارد از این طریق به دست آورد و بتواند احادیث مختلفی را از اهل سنت در رابطه با واقعه غدیر ثبت و ضبط کند و به نسل‏های بعدی انتقال دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ثمره و نتیجه تلاش‏های شبانه‏روزی و طاقت فرسای این فقیه فرزانه این است که کتاب الغدیر که مشتمل بر مباحث مختلفی از جمله اثبات حقانیت امام علی(ع) است را به عالم بشریت و جهان اسلام تقدیم کرده و حق بزرگی بر گردن همه جهان تشیع و پیروان اهل‏بیت(ع) دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به بلاغت و شیوایی قلم مرحوم علامه در کتاب الغدیر اشاره کرد و ابراز داشت: اگر کسی سابقه زندگی و تحصیل علامه امینی(ره) را نداند او را به عنوان یک متخصص ادبیات زبان عرب در این کتاب مشاهده می‏کند و هیچ وقت برای او قابل باور نیست که صاحب این کتاب شخصیتی غیر عرب بوده و زبان مادری او آذری است.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی عنوان داشت: منابع متعدد و مدارک گوناگونی که برای هر کدام از مطالبی که در این کتاب آورده و از طرف مرحوم علامه ارائه شده نشان‏گر تحقیق عمیق ایشان در رابطه با موضوعات مطروحه در این کتاب است.

وی با بیان این که کتاب الغدیر هم از نظر تحقیق و هم از نظر شیوایی قلم کتاب ممتاز و منحصر به‏فردی است، تصریح کرد: به یقین معنویات موجود در روحیه مرحوم علامه امینی و امدادهای غیبی رسیده از سوی امام علی(ع) به این کتاب رنگ معنویت و ابدیت بخشیده که هر چه از تاریخ نگارش آن دورتر شویم فضائل و امتیازات این کتاب بیشتر خودنمایی می‏کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه علت جمع‏آوری کتاب الغدیر، توسط علامه امینی(ره) را این چنین توصیف کرد و گفت: علمای شیعه همواره از طعنه‏هایی که گاهی از سوی افراد و اقشار مختلف متوجه این مذهب به حق می‏شده در تگنا و عذاب بودند؛ بنابراین همواره درصدد بودند که از هر طریق ممکن بتوانند حقانیت شیعه را به اثبات برسانند.

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ادامه افزود: مرحوم علامه امینی نیز وقتی در محافل علمی در کشورهای مختلف به ویژه عراق حاضر شد، غربت و مظلومیت اهل‏بیت(ع) را با تمام وجود احساس نمود و برای زدودن زنگار غربت از این مکتب تصمیم گرفت تا چنین کار بزرگ و ماندگاری را انجام دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم علامه امینی برای انجام این فعالیت سترگ، با استمداد از روح مولای متقیان امام علی(ع) از هیچ کوششی دریغ نکرد تا بتواند در حد توان، مظلومیت اهل‏بیت(ع) و حقانیت امام علی(ع) را در واقعه غدیر در این کتاب شریف به اثبات رساند./922/ت302/س

ارسال نظرات