۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۲۱۱۷۰۸

انتقاد امام جمعه بابل از عدم تعطیلی طرح دریا در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با انتقاد از ادامه داشتن طرح دریا در ماه مبارک رمضان گفت: متأسفانه شنیده می شود که طرح دریا در ماه رمضان برقرار است و می گویند کسانی که مسافر هستند از این امکانات استفاده کنند، اما بر پیشانی شان که نوشته نشده است که چه کسی مسافر است و چه کسی مسافر نیست.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل گفت: توجه به ماه مبارک رمضان و رعایت حرمت این ماه بسیار مهم است همانطور که هیچ لحظه و ساعتی از ماه های دیگر با لحظات و ساعات ماه مبارک رمضان قابل مقایسه نیست از جهت حرمت نیز این ماه احترام ویژه ای در خود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: نگذاریم که کسانی حرمت ماه رمضان را بشکنند و همه باید تلاشش کنند تا باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه بدارند و دیگران را به رعایت این نگهداری از حرمت این ماه فرا بخوانند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با ابراز نگرانی از روزه خواری ها در ملا عام خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی به بهانه های مختلف درصدد هستند در ماه مبارک رمضان حرمت شکنی و از برکات آن کم کنند و شکستن  این حرمت را به افراد دیگر تسری دهند.

 

وی افزود: متأسفانه در ایام تابستان دیده می شود که کسانی با کمال تأسف در داخل شهرها و یا در فاصله بین شهرها سفره می اندازند و صبحانه و ناهار را مانند ایام دیگر می خورند و حرمت این ماه را می شکنند.

 

حجت الاسلام روحانی  با بیان این مطلب که مسافران باید در مکان هایی خلوت و دور از انظار مردم اقدام به خوردن غذا کنند، تصریح کرد: روزه گرفتن برای فرد مسافر حرام است و به همین دلیل این افراد باید در مکان ها و مسافرخانه هایی که محصور است و در نظر افراد دیگر نیست اقدام به خوردن غذا کنند و باید احترام ماه مبارک رمضان نگه داشته شود.

 

وی امر به معروف را در مواجهه با افرادی که در ملأ عام اقدام به روزی خواری  می کنند وظیفه آحاد جامعه بیان کرد و گفت: هر یک از افراد جامعه باید مؤدبانه  و محترمانه به افراد تذکر بدهند که احترام ماه رمضان را حفظ کنند  زیرا همه موظف و مأمور به حفظ  حرمت این ماه هستیم.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از ادامه داشتن طرح دریا در ماه مبارک رمضان گفت: متأسفانه شنیده می شود که طرح دریا در ماه رمضان برقرار است و می گویند کسانی که مسافر هستند از این امکانات استفاده کنند، اما بر پیشانی شان که نوشته نشده است که چه کسی مسافر است و چه کسی مسافر نیست!

 

وی با اشاره به سوء استفاده برخی از افراد از این فضای ایجاد شده در ماه مبارک رمضان در سواحل استان گفت: برگزاری طرح دریا و شنا درسواحل  فرصتی است که افراد دیگر خود را به دریا می رسانند و حرمت این ماه را می شکنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، فضای برخی از شهرهای ساحلی را نامناسب با فضای ماه مبارک رمضان بیان و تصریح کرد: فضا به گونه ای است که گویا که در ماه مبارک رمضان قرار نداریم و دوباره دریا رفتن و شنا کردن و سفره غذا از سوی عده ای برقرار می شود و این گونه احکام شرعی را به بازی می گیرند.

 

وی افزود: این موضوع از جمله نگرانی هایی است که شایسته است مسؤولان نظام حافظان حرمت ماه مبارک رمضان باشند/1313/ت302/ب1

ارسال نظرات