۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۱۱۵۴۵
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

مجلس باید قوانین شفافی را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تصویب کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر کسی در فضا و محیطی سالم قصد سرمایه گذاری داشته باشد طبیعی است که اگر بداند با کسانی که با رانت خواری و ویژه خواری و از راه‏های نادرست به سرمایه‏های کلان دست پیدا می‏کنند و کسی هم با آنها برخورد نمی‎کنند قرار است همکاری کند دیگر در آن فضا سرمایه گذاری نخواهد کرد.
حجت الاسلام روانبخش

حجت‏الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمان 8 ماده ای رهبر معظم انقلاب به سران قوای سه‏گانه گفت: فصل‏الخطاب همه ما در زمینه مفاسد اقتصادی سخنان رهبر معظم انقلاب است که در فرمان 8 ماده ای به سران قوا دستور دادند تا در مقابل مفاسد اقتصادی مبارزه کنند.

وی با بیان این که مسؤولان مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید وقت خود را صرف رسیدگی به پرونده‏های کوچک و بی اهمیت کنند، ابراز داشت: مسؤولان مبارزه با مفاسد اقتصادی باید در این زمینه با قاطعیت برخورد و به مردم هم اطلاع رسانی کنند و این تفکر که اطلاع رسانی باعث فرار سرمایه از کشور می‏شود تفکری بسیار اشتباه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی در فضا و محیطی سالم قصد سرمایه گذاری داشته باشد طبیعی است که اگر بداند با کسانی که با رانت خواری و ویژه خواری و از راه‏های نادرست به سرمایه‏های کلان دست پیدا می‏کنند و کسی هم با آنها برخورد نمیکنند قرار است همکاری کند دیگر در آن فضا سرمایه گذاری نخواهد کرد.

وی با بیان این که در نظام اسلامی سرمایه گذار سالم باید مورد حمایت قرار گیرد و با مفسدین اقتصادی برخورد شود، ابراز داشت: مردم همچنان منتظر هستند تا برخورد قاطعانه ای با مفاسد اقتصادی از طرف سیستم قضایی کشور صورت گیرد که البته این کار اگر با دقت و سرعت انجام گیرد بهتر است.

حجت‏الاسلام روانبخش بهترین راه پیشگیری از مفاسد اقتصادی را داشتن قانون‏های شفاف و اطلاع‏رسانی به همه مردم و سرمایه گذاران دانست و اظهار داشت: به طور حتم اگر قانون‏های ما شفافیت لازم را نداشته باشد می‏شود از آن در جنبه‏های مختلف سوء استفاده کرد که یکی از این جنبه‏ها به وجود آمدن رانت خواری است.

وی با بیان این که همه دستگاه‏ها باید در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی با هم همکاری کنند، تصریح کرد: هیچ کدام از قوای سه گانه به تنهایی توانایی برخورد با مفاسد و جرائم اقتصادی را ندارد و اگر این همکاری بین قوا بوجود آید و مجلس شورای اسلامی قوانین را به صورت شفاف وضع کند و دولت نیز آن را به نحو احسن جرا کند و سیستم قضایی هم با مفسدان و کسانی که قانون را پایمال کرده‏اند برخورد کند می‏شود مفاسد اقتصادی را به طور چشمگیری مهار کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با تأکید بر این که فتنه سال 88 باید به صورت درست برای مردم معرفی و تبیین شود، ابراز داشت: کسانی که در فتنه 88 آن جرم بزرگ را مرتکب شدند همان موقع از چشم مردم افتادند و در روز نهم دی همان سال جواب دندان شکنی از مردم گرفتند و به طور حتم مطالبه همین مردم از دستگاه قضا محاکمه سران فتنه است که جرمی نابخشودنی را مرتکب شدند./922/ت302/ج

ارسال نظرات