۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۱۳۳۲

اطعام 250 نفر از نیارمندان سیستان وبلوچستان در دفتر آیت الله سلیمانی

خبرگزار رسا ـ 250 نفر از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان در دفتر نماینده ولی فقیه این استان اطعام می شوند.
اطعام 250 نفر از نیارمندان سیستان وبلوچستان در دفتر آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، 250 نفر از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در دفتر آیت الله سلیمانی اطعام می شوند.

این سنت یکی از سنت های پسندیده ای است که همه ساله از سوی نمایندگان ولی فقیه در نقاط مختلف کشور در راستای حمایت و اطعام ایتام و نیازمندان انجام می شود و در ماه مبارک سال جاری هم مانند سال های گذشته دفتر آیت الله سلیمانی با همکاری کمیته امداد اقدام به اطعام نیازمندان و ایتام کرده است.

همچنین در ماه مبارک رمضان به صورت مستمر محافل مختلف قرآنی و جز خوانی قرآن کریم با حضور آیت الله سلیمانی در دفتر ایشان برای مومنان روزه دار برگزار شده و مردم با شرکت در این جلسات می توانند ضمن بهر مندی از برکات معنوی قرائت قرآن کریم با تقاسیر و شان نزول آیات مختلف قرآن کریم توسط این عالم آشنا شوند.

لازم به ذکر است، آیت الله سلیمانی در بیانیه ای ضمن تبریک ماه ماه مبرک رمضان به اقشار مختلف شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان با اشاره به اوضاع فعلی منطقه خطاب به مردم گفته اند: ملاک اسلام بر وحدت امت اسلامی است و در درون جامعه اسلامی باید به گونه‌ای زندگی کنیم که تار و پود هم باشیم و به نوعی زیست اجتماعی داشته باشیم که هیچ خللی به وحدت ما وارد نشود بر همین اساس ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای افزایش انس با قرآن و تحکیم ریشه های وحدت در میان گروه های مختلف مردم است.

ایشان همچنین ضمن تاکید به مردم برای استفاده درست از فرصت های پر برکت ماه مبارک رمضان از همکاری و همدلی مردم برای آماده سازی مساجد و اماکن مقدسه برای برپایی مراسم ویژه ماه مبارک رمضان تقدیر کرده اند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تربیت نفس و بریدن از غیر خدا است به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرده اند که وحدت یکی از عناصر بنیادین در سبک زندگی اسلامی است و مسلمانان برای رسیدن به سعادت و الگو شدن برای سایر امت ها همواره باید بر مبنای این عنصر حیاتی با توطئه های دشمنان اسلام مقابله کنند.

همچنین آیت الله سلیمانی در بیانیه خود از زحمات خیران و واقفان برای دعوت ملبغان برجسته کشوری تقدیرکرده و دعوت علما و مبلغان را توسط این خیران و واقفان بزرگترین خدمت به اسلام و مردم محروم سیستان و بلوچستان عنوان کرده اند.

لازم به ذکر است که در ایام ماه مبارک رمضان طلاب حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان به دعوت آیت الله سلیمانی حضور فعالی در مساجد و بقاع متبرکه این استان داشته و با حضور در میان مردم علاوه بر رفع شبهه های  دینی مردم به روشنگری آنها در زمینه فعالیت های دشمنان اسلام در کشورهای اسلامی از جمله  فعالیت داعش در عراق  پرداخته و نقش ولی فقیه را برای حل این معضلات و اثرات تبعیت از نظام ولایی برای پیشرفت کشور های اسلامی را برای مردم تبیین می کنند./968/پ203/ب

ارسال نظرات