۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۱۱۰۵۱

غبار روبی 42 امامزاده شاخص در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه مبارک رمضان 42 امامزاده شاخص خراسان جنوبی با حضور مدیران استانی برای میزبانی طرح ضیافت الهی غبار روبی شدند.
بقاع و امام زاده ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، پیش از ظهر امروز 42 امام زاده شاخص خراسان جنوبی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و دیگر مسؤولان استانی غبار روبی و عطر افشانی شدند.

 

هدف از غبار روبی و عطر افشانی این امام زادگان آماده کردن آنها برای ماه ضیافت الهی و میزبانی از طرح ضیافت در جوار امام زادگان است.

 

همچنین حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در این مراسم ضمن اشاره به برکات معنوی و اجتماعی ماه رمضان در جامعه، گفت: ماه رمضان ماهی که در آنها قلب های مومن با یکدیگر و با خداوند بر مبنای ایمان و بندگی انس بیشتری می گیرد.

 

وی با بیان این که حضور در ماه مبارک رمضان در آستانه مقدس امام زادگان معنویت این ماه را برای شخص روزه دار دو چندان می کند، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان به اندازه نفس های انسان مومن و روزه دار به او پاداش عطا می کند و روزه داری در جوار امام زادگان پاداش انسان مؤمن را دو چندان می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت برنامه های ویژه ای برای روزه داران در جوار امام زادگان انجام خواهد شد، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان مراسم اطعام روزه داران نیازمند در جوار بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی ضمن قدر دانی از مشارکت های مردمی برای غبارروبی امام زادگان خراسان جنوبی، گفت: تمامی وسایل رفاه روزه داران در جوار امام زادگان خراسان جنوبی فراهم شده است.

 

وی با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان مبلغان برجسته ای به بقاع مبترکه و امام ازدگان خراسان جنوبی اعزام شده اند، گفت: تبیین احکام دینی مهم ترین رسالت این مبلغان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن یادآوری هفته قوه قضاییه، از دست اندرکاران دادگستری و قوه قضاییه در خراسان جنوبی کمال قدردانی و تشکر را به عمل آورد و گفت: کارکنان این دستگاه نقش مهمی در باز پس گیری و احیای موقوفات از دست رفته اداره کل اوقاف خراسان جنوبی داشته اند.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که قوه قضاییه در باز پس گیری و احیای موقوفات نقش موثری دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 30 محفل انس با قرآن در جوار بقاع مبترکه و امام زادگان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در سال جاری ثبت نام نوجوانان و جوانان در طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی بسیار خوب بوده است، گفت: از ابتدای ثبت نام تاکنون بیش از دو هزار نفر در این طرح در سطح استان ثبت نام کرده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خریه خراسان جنوبی با توصیه مکرر به مردم برای بهره برداری معنوی از روزهای ماه مبارک رمضان ، گفت: رمضان ماه پاکی انسان از گناه و تولد دوباره روح و نفس آدمی است.

 

حجت الاسلام گرایلی ضمن اشاره به  بازگشایی نمایشگاه بزرگ وقف در حسیینه چهار درخت در بیرجند، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی در ماه مبارک رمضان برای بازدید از موقوفات استان و آشنایی با سنت حسنه وقف در استان است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات