۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۰۵۳۹
امام جمعه بابل:

دستگاه قضایی نبض سلامت دستگاه اداری کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به کارکرد سازنده قوه قضاییه در مواجهه با متخلفان و متجاوزان به حقوق اجتماعی اشاره کرد و گفت: این قوه قضاییه است که قدرتمندانه در مقابل کسانی که در صدد تعدی و تجاوز به حقوق مردم بر می آیند می ایستد و به یقین نبض سلامت دستگاه اداری و غیر اداری به قوه قضاییه بر می گردد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل دوشنبه شب در جمع تعدادی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از مسؤولان نظام گفت: هفتم تیر یادآور مصیبت و داغ سنگینی بر انقلاب اسلامی است که هنوز هم التیام پیدا نکرده است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل از شهید بهشتی به عنوان شهید مظلوم انقلاب و نظام یاد و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یکی از شاگردان برجسته امام راحل و به عنوان مغز متفکر نظام اسلامی بود که قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهای تلاش های ایشان شناخته می شود.

 

وی بر لزوم عبرت گیری از حادثه شهادت شهی بهشتی تاکید کرد و افزود: شهادت شهید بهشتی عبرت نهفته ای درون خود دارد زیرا دشمن قبل از آنکه این شهید بزرگوار را با بمب از ما بگیرد در صدد برآمد که حیثیت او را درهم بشکند و آبروی او را در بین مردم از بین ببرد.

 

امام جمعه بابل ترور شخصیتی این شهید مظلوم را از نکات درس آموز تاریخ انقلاب بیان و تصریح کرد: ترور شخصیتی شهید بهشتی که از سوی عوامل نفاق دنبال می شد حرکت خبیثانه ای بود که دشمن سعی کرد زبان ها و دهان ها را به جسارت به این شهید بزرگوار باز کند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء ادامه داد: نگذاریم خدای ناکرده اگر دوباره این توطئه ها در کشور شکل گرفت عده ای غافلانه در دام این توطئه بیافتند و با آن همگام و همراه شوند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به هفته قوه قضاییه و تشکر از مجموعه عوامل دستگاه قضایی گفت: قوه قضاییه تقش و کارکرد بسیار مهمی در جامعه دارد که اگر به درستی در کشور انجام شود می تواند با گذاشتن اثر بسیار بزرگ جامعه را سرزنده و موفق نگه بدارد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الابنیاء افزود: اثر مهم قوه قضاییه در جامعه تحقق عدالت، احقاق حق مظلوم، امنیت و ایجاد فضای قانون گرایی در جامعه است.

 

این استاد حوزه علمیه به کارکرد سازنده قوه قضاییه در مواجهه با متخلفان و متجاوزان به حقوق اجتماعی اشاره کرد و گفت: این قوه قضاییه است که قدرتمندانه در مقابل کسانی که در صدد تعدی و تجاوز به حقوق مردم بر می آیند می ایستد و به یقین نبض سلامت دستگاه اداری و غیر اداری به قوه قضاییه بر می گردد.

 

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اگر سلامت قوه قضاییه تأمین و تضمین شود و مسؤولان و کارکنان آن به درستی انجام وظیفه کند هیچ کس به خودش اجازه تخلف و خیانت نمی دهد.

 

امام جمعه بابل به دلیل نامگذاری یک هفته به نام قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه این هفته به نام قوه قضاییه نام گذاری شده است این است که هم مردم قدر این قوه و هم این قوه قدر خودش را بداند.

 

وی ایجاد رضایت مندی مردم و بازنگری در خدمات و ایجاد ارتباط متقابل با قوه قضاییه از سوی مردم را موجب کارکرد بیشتر و بهتر دستگاه قضایی در کشور بیان کرد و گفت: قوه قضاییه و عزیزان در قوه قضاییه جایگاه و قدر اثرات و برکات این قوه را در جامعه به خوبی بشناسند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به برخی از دستورات دین در خصوص صفات و ویژگی های قاضی اشاره کرد و افزود: در اسلام به بسیار جایگاه، صفات و خصوصیات  قاضی توجه شده است وعلت برای این است که احقاق حق و حاکمیت عدل در جامعه صورت پذیرد و این نهاد ملجا و پناه مردم در صحنه های سخت باشد.

 

وی خطاب به مسؤولان دستگاه قضایی بر لزوم ایجاد رضایت مندی در مردم و سرعت در دادرسی ها تاکید کرد و افزود: انتظار مردم این است که در مسائل قضایی دچار مشکل نشوند و به سرعت به مسائل و پرونده های آنان رسیدگی شود و اطاله در دادگستری از جمله گله های مردم است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات