۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۰۹۷۳۲
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس سبک کاراته جهانی:

ورزش حرفه ای باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی باشد/ واقعیات ایران غیر آن چیزی است که رسانه های جهان بیان می کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان ما در سطح دنیا در رسانه های خود بر ضد ایران تبلیغات بسیاری انجام می دهند، اما وقتی مردم جهان به ایران بیایند و شرایط ما را ببینند متوجه می شوند ایران غیر از آن کشوری است که در رسانه های جهان بیان و تشریح می شود.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي ديدار استاد بزرگ کاراته جهان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار استاد بزرگ کاراته جهان با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در دیدار آقای ایزوهارا واتانابه رییس سبک کاراته جهانی و استاد بزرگ کاراته دنیا که بعد از گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع نام مبارک محمد را برای خود انتخاب کرده است، با بیان این که ما از دیدار شما خوشوقت هستیم، گفت: از این که شنیده ایم شما افتخار مذهب شیعه را پیدا کرده اید بیشتر خوشحال شدیم.

 

وی گفت: شما می توانید از نفوذدی که دارید برای پیشرفت مذهبی که اختیار کرده اید، ولو به صورت غیر مستقیم استفاده کنید.

 

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که ژاپن کشوری مهم و پر افتخار است، تصریح کرد: ما روابط بسیار خوبی با کشور شما داریم و برای ژاپنی ها بسیار احترام قائل هستیم، آنها را مردمی سخت کوش، شجاع و با تدبیر می دانیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما معتقدیم روابط ما با شما باید روز به روز بیشتر و گسترده تر شود. ما هرگز ندیده ایم ژاپنی ها افکار و اندیشه های استمعماری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: درست کاری و صحت عمل ژاپنی ها به اندازه ای است که اجناسی که مارک ژاپنی دارد مورد استقبال قرار گرفته و از آن به عنوان جنس با کیفیت و مطلوب یاد می شود.

 

وی با بیان این که اعتماد به یکدیگر بزرگ ترین سرمایه است، تصریح کرد: البته دشمنان ما در سطح دنیا در رسانه های خود بر ضد ایران تبلیغات بسیاری انجام می دهند، اما وقتی مردم جهان به ایران بیایند و شرایط ما را ببینند متوجه می شوند ایران غیر از آن کشوری است که در رسانه های جهان بیان و تشریح می شود؛ به همین دلیل معتقدم رفت و آمد ما و شما باید بیشتر از این باشد تا واقعیاتی که در جمهوری اسلامی ایران هست روش شود.

 

این مرجع تقلید با یادآوری این نکته که ما ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می دانیم، ابراز داشت: امیدواریم روابط روز به روز در تمام عرصه ها گسترش بیشتری پیدا کند.

 

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که اسلام دین صلح، محبت و برادری است، گفت: پیامبر اسلام می فرماید فرقی بین سیاه و سفید، نژادها و مناطق مختلف نیست؛ تعبیر دین اسلام این است که تمام انسان ها برادر یکدیگر هستند، یعنی اسلام قوی ترین رابطه عاطفی را برای کل بشریت می خواهد.

 

وی تصریح کرد: ما می دانیم در جنگ جهانی کشور ژاپن مظلوم واقع شد و ضربه های زیادی به این کشور وارد کردند و از این جهت ما با ژاپنی ها ابراز همدردی می کنیم، اما خوشبختانه مردم ژاپن چنان مردم جدی بودند که آثار ویرانی های جنگ را در مدت زمان کوتاهی از بین بردند؛ به همین دلیل صلح برای ما و شما فرصت بسیار خوبی است برای زندگی بهتر. امیدوارم در سایه لطف خدای متعال، اسلام و تشیع در تمامی کارهای خود موفق باشید.

 

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ورزشکاران ما از قدیم الایام با اخلاق مانوس بودند و زروخانه ها خود یک مکتب اخلاقی بودند؛ متاسفانه اخلاق در ورزش های حرفه ای کمرنگ شده است، در حالی که ورزش باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی جامعه باشد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات