۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۰۹۶۵۲
معاون اول قوه قضاییه خبر داد؛

دیدار قضات و مسؤولان عالی قضا با رهبر انقلاب/ برگزاری همایش سراسری دستگاه قضا با حضور سران قوا

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه از دیدار اختصاصی مسؤولان عالی قضا و قضات سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب همزمان با اول تیرماه خبر داد.
نشست خبري معاون اول قوه قضاييه و رييس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه نشست خبري معاون اول قوه قضاييه و رييس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه نشست خبري معاون اول قوه قضاييه و رييس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری امروز یکشنبه بیست و پنجم خرداد ماه به تشریح برنامه‌های دستگاه قضا در هفته قوه قضاییه پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این‌که هفته قوه قضاییه از اول تیر ماه آغاز می‌شود، گفت: سی و پنجمین سالگرد فعالیت قوه قضاییه را در حالی برگزار می‌کنیم که امسال به نام سال «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی ومدیریت جهادی» مزین شده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که این هفته را با تبیین عملکرد قوه قضاییه آغاز می‌کنیم ادامه داد: در این هفته قوه قضاییه هم به تبیینی که مربوط به عملکرد دستگاه قضایی در سال گذشته است و هم به دوره مدیریت 5 ساله رییس قوه قضاییه خواهد پرداخت.

وی با تاکید بر این‌که روز 31 خرداد ماه یک نشست عمومی با حضور مسئولان قضایی و روسای سه قوه برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌ ما اول تیر ماه دیداری اختصاصی با مقام معظم رهبری خواهیم داشت و همچون سال‌های گذشته از رهنمودهای ایشان بهره‌مند خواهیم بود ضمن این‌که در این هفته با آرمان‌های رهبر انقلاب نیز تجدید میثاق می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به این‌که تلاش قوه قضاییه در این دوره مبتنی بر برنامه‌محوری خواهد بود، توضیح داد: برنامه برای امور قضایی و نظام قضایی، برنامه برای نظام نظارت و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین برنامه‌های نظام اداری و نظام اجرایی و عمومی قوه قضاییه از جمله محورهای ما بوده است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به گسترش فناوری و استفاده از تجهیزات روز تاکید کرد: امروز در تهران همه دادخواست‌ها به صورت الکترونیک ارایه می‌شود و تمام استان‌های کشور طی سه ماه آینده به این سیستم مجهز خواهند شد.

وی با بیان این‌که ‌سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز مجهز به فناوری اطلاعات است و ثبت و صدور اسناد به صورت الکترونیک می‌تواند از جعل سند جلوگیری کند ابراز کرد: همچنین دیوان عدالت اداری دفاتری در سطح کشور فعال کرده تا اگر مردم از سیستم اداری شکایتی دارند بتوانند هر چه سریعتر به دیوان عدالت دسترسی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص مسئله رفع اطاله دادرسی اظهارداشت: این موضوع یک علل درون سازمانی و برون سازمانی دارد، آن بخش که مربوط به دستگاه قضایی است با جذب نیرو تا حدی توانسته‌ایم در جهت رفع اطاله دادرسی کمک کنیم، امسال بر اساس برنامه مصوب سالی 800 قاضی به دستگاه قضای جذب می‌شود و بر اساس برنامه 5 ساله 4 هزار قاضی وارد مجموعه دستگاه قضایی می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه همچنین افزایش آموزش‌های حین و قبل از کار را در رابطه با رفع اطاله دادرسی مؤثر دانست و گفت: اقدام دیگر ما در جهت اتقان آراءی محاکم است و ما در این رابطه جشنواره رای داریم و از سویی به نقد آرا می‌پردازیم./9667/پ202/ج

ارسال نظرات