۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۵۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

با قطع امید از بیگانگان می‌توان به اقتصاد مقاومتی رسید/ اهتمام جدی برای تحقق شعار سال مشاهده نمی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر این‌که با قطع امید از بیگانگان می‌توان به اقتصاد مقاومتی رسید، گفت: طبیعی است با چند کاری که دولت دنبال می‌کند، ما به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی دسترسی پیدا نمی‌کنیم، بلکه باید تمام برنامه ریزی و جهت گیری‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی باشد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کم‌توجهی برخی از مسؤولان نسبت به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، عدم تحقق این سیاست‌ها را نشانه نداشتن عزم عمومی و اهتمام مسؤولان دانست.

وی افزود: دلیل این‌‌که می‌بینیم چیزی اتفاق نمی‌افتد، این است که مسؤولان عزم و اهتمام جدی درباره اقتصادی مقاومتی ندارند، علت عدم اهتمام نیز می‌تواند عدم توانایی، نداشتن راهکار مناسب و یا عدم عملیاتی کردن راهکارهای ارائه شده باشد.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر ورود و تلاش مسؤولان نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: مسؤولان اجرایی باید برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی داشته باشند که برنامه‌‌ای ارائه نداده و اگر هم داده‌اند، مطلوب مقام معظم رهبری نبوده است.

با چند سخنرانی و ارائه مقاله اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود

وی تأکید کرد: مسؤولان فرهنگی نیز باید مسأله اقتصاد مقاومتی را در زندگی مردم نهادینه کنند که تاکنون نکرده‌اند، هر چند شاید چندین مقاله، سخنرانی و گفتار نیز صورت گرفته است، برای نمونه چگونگی جلوگیری از اسراف و الگوی مصرف در زندگی مردم یقینا نهادینه نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی در چندین سال‌ گذشته، خاطرنشان کرد: متأسفانه تولیدات ملی و داخلی به سبب نداشتن استاندارهای لازم کیفی، کمی و قیمت بالا نتوانسته در حد لازم جایگزین تولیدات خارجی شود، تا مردم نسبت به استفاده از آن‌ها رغبت داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین تا زمانی که صاحبان سرمایه و ثروت وارد میدان نشده و پای کار نباشند تا ثروت خود را برای افزایش بهره‌بری و تولید به کار گیرند، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، رونق صادرات غیر نفتی را از دیگر شاخصه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و خاطرنشان کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور به نفت وابسته باشد، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

وی یادآور شد: افزایش صادرات غیر نفتی سبب تشویق مردم به تولید و رقابت در آن می‌شود، در نتیجه افزون‌بر رفع نیازهای داخلی، پایه‌های اقتصاد کشور نیز مستحکم‌تر می‌شود.

سند چشم انداز 1404 باید الگوی مسؤولان برای برنامه ریزی باشد

امام جمعه خرم آباد با اشاره به شعار سال 93 «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، تلاش برای استفاده از تولیدات داخلی، روی‌آوری به سرمایه، نیروی کار و حمایت‌های قانونی، قضایی و اجرایی از تولید داخلی را نمونه هایی از عزم ملی برشمرد.

وی گفت: مقصود از مدیریت جهادی نیز این است که افراد و مدیران با تلاش، کوشش و اخلاص در جهت پیشرفت و رفع موانع قدم بردارند، یعنی با تمام وجود نیروهای متخصص و انگیزه‌های قوی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی حرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی، فراهم کردن شرایط استفاده و بهره‌گیری از زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری را عاملی دیگر در عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در بعد نرم افزاری باید اصل 44 مد نظر مقام معظم رهبری کاملا اجرا شده و سند چشم انداز به عنوان الگو و منشور ایران اسلامی برای مسؤولان باشد.

وی تأکید کرد: در بعد سخت افزاری باید کارخانه‌های لازم احداث شده و ظرفیت کارخانه‌های نیمه کاره به صورت کامل بهره برداری شود، همچنین استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی و منابع طبیعی مانند معادن، نفت و گاز ضروری است.

با قطع امید از بیگانگان می‌توان شعار سال را محقق کرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تحلیل خویش از عملکرد دولت از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تاکنون را این‌گونه بیان کرد: در مقام سخن دولت بیان می‌کند که اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند.

وی افزود: دولت بیان می‌کند که نفت در خدمت اقتصاد مقاومتی بوده و تحلیل دولت از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه و یا توزیع سبد کالا برای خانواده‌ها این است که کارهای انجام گرفته در جهت تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی است، در حالی که این مقدار کافی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: مدنظر مقام معظم رهبری این است که ما تفکر ارزشی مدیریت جهادی و تکیه بر توان داخلی را در کشور با قطع امید از بیگانگان و بدون نگاه به بیرون حاکم کنیم.

وی ادامه داد: ایشان معتقدند ما مشکلات اقتصادی کشور را با تکیه بر ظرفیت‌ درونی کشور حل کرده و به سمت اقتصاد مردمی، دانش بنیان و درون‌زا حرکت کنیم تا یک الگوی متناسبی از اقتصاد را به دنیا معرفی کنیم.

با چند کار دولت نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی رسید

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: طبیعی است با چند کاری که دولت دنبال می‌کند، ما به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی دسترسی پیدا نمی‌کنیم، بلکه باید تمام برنامه ریزی و جهت گیری‌ها به سمت اقتصاد مقاومتی باشد، با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می‌توان از مشکلات بیرون رفت نه راهکارهای که برخی از افراد ارائه می‌دهند.

با عمل به اندیشه نظریه پرداز اقتصاد مقاومتی می‌توان از مشکلات بیرون رفت

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم، باید با اندیشه‌های نظریه پرداز و مؤسس این کار که رهبر معظم انقلاب هستند عملی کرده و صورت داد، اگر این اندیشه‌ها را در عمل پیاده کنیم، یقینا می‌توانیم موفق شویم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، تفکر جدا بودن اقتصاد مقاومتی از دیگر مسائل در عرصه‌های مختلف را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: ما اقتصاد مقاومتی را باید در کنار فرهنگ، علم و دانش ببینیم، باید اقتصاد و فرهنگ با یک‌دیگر حرکت کنند، چرا که اگر تنها به فرهنگ یا اقتصاد توجه داشته باشیم، مسلما به هدف نرسیده و این خود ضربه است.

وی در پایان یادآور شد: نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» به ما می‌آموزد که برای پیشرفت نیاز به اقتصاد پویا و فرهنگی متعالی داریم./993/ت301/ج

ارسال نظرات