۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۳۹۰
در گفت وگو با رسا بیان شد؛

پاسخ آیت الله خاتمی به بداخلاقی های اخیر/ افرادی دم از اخلاق می زنند که بدترین بداخلاقی ها را مرتکب می شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله سید‏احمد خاتمی در گفت وگو با خبرگزاری رسا در پاسخ به بداخلاقی های اخیر علیه خود گفت: برای بنده عجیب است که کسانی دم از اخلاق می‏زنند که بدترین و بداخلاقی‏ترین کارها را در رابطه با اخلاق انجام می‏دهند و هتاکی‏ها و اهانت‏ها می‏کنند.
آيت الله خاتمي

آیت‏الله سید ‏احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به وظیفه دولت اسلامی در زمینه تعالی اخلاقی و معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: خداوند در آیاتی از سوره مبارکه حج می‏فرماید "یاران خدا آنانند که وقتی قدرت به آنها دادیم به اقامه نماز یعنی گسترش معنویت در جامعه که جلوه برجسته آن نماز است می‏پردازند".

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی‏ از منکر را از جلوه‏های برجسته یاران خدا برشمرد و تصریح کرد: یاران خدا به هنگام حکومت، حکومت را در راه خدمت به دین به کار می‏گیرند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: از این آیات به خوبی می‏توان این نکته را فهمید که حکومت دینی باید در خدمت دین باشد، یعنی به تلاش برای رشد مکتب حیات بخش اسلام در جامعه با تفسیری که ائمه معصومین(ع) از آن دارند بپردازد، آنچنان که در قرآن کریم بیان شده است که در روزگاران آینده امام مهدی(عج) خواهد آمد و به گسترش بندگی خدا می‏پردازد.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما سخن از این نداریم که مردم را به زور شلاق به بهشت ببریم، ولی وظیفه داریم که زمینه‏ساز و هموار کننده جاده بهشت و اخلاق اسلامی باشیم.

 

وی با بیان اینکه تمام حرف ما این است که حکومت دینی نباید در عرصه دینی بی تفاوت باشد، ابراز داشت: مغلطه‏گران در این روزها این سخن منطقی را چنین تفسیر می‏کنند که ما می‏گوییم مردم را باید به زور شلاق به بهشت ببریم و این سخنی گزاف و تفسیری اشتباه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای بنده عجیب است که کسانی دم از اخلاق می‏زنند که بدترین و بداخلاقی‏ترین کارها را در رابطه با اخلاق انجام می‏دهند و هتاکی‏ها و اهانت‏ها می‏کنند.

 

آیت الله خاتمی تاکید کرد: انتظار بود که در نقد سخنان اینجانب در خطبه نماز جمعه منطقی نقد می کردند، شما خود قضاوت کنید که کسی در نقد این سخن بگوید که فلانی بویی از آیین احمدی نبرده است! این نقد سخن است یا نقد گوینده؟ اگر این هتاکی نیست پس چیست؟

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآورشد: بنده در این روزها با این بی ادبی ها مواجه بودم و قانونا حق شکایت از این گوینده ها را داشته و دارم، اما فعلا دست نگه می دارم تا ببینم آیا هتاکان تغییر روش می دهند یا خیر؟ /922/ت302/ج

ارسال نظرات