۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۰۸۳۳۴
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

خواهران مبلغه به بصیرت افزایی بانوان در برابر رفتار تکفیری ها بپردازند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم مبلغه‌ها در این عرصه مهم و خطیر شناساندن اسلام ناب به بانوان جامعه به عنوان یکی از عنصرهای اساسی خانواده و اجتماع است تا ماجراهایی چون تکفیری‌ها ظهور و رخنه نکند که به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.
حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته دوازدهم خرداد ماه در همایش «بانوان مبلغ و فرصت‌های پیش رو» که به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در تالار شیخ‌صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) برگزار شد، با بیان این‌که تمام مشکلات حاکم بر زندگی و جوامع امروزی ناشی از دید مادی‌گرایانه است گفت: درگیری‌هایی که امروزه در جهان به اسم منافع ملی رخ می‌دهد در امتداد سطح کلان بینش مادی و مادی‌گرایانه است که تلاش بسیار دارند تا اسلامی نوین و مطابق با تفکرات غلط خود را به نیز به جامعه و فرهنگ ما القا کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به آن‌که برخی‌ها قصد دارند تفکرات ضد دینی و بینش مادی خود را با لباس دین و به اسم اسلام ناب به جامعه تزریق کنند تصریح کرد: با مطالعه در بطن زندگی این افراد به وضوح متوجه می‌شویم که تفکرات جعلی آنها از یک ضعف و قرائتی ناسالم نشات گرفته است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مبحث مبارزه و مقابله با تفکرات ضد دینی و تفکرات مادی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم مبلغه‌ها در این عرصه مهم و خطیر شناساندن اسلام ناب به بانوان جامعه به عنوان یکی از عنصرهای اساسی خانواده و اجتماع است تا ماجراهایی چون تکفیری‌ها ظهور و رخنه نکند که به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.

وی مهم‌ترین راه رویارویی با بینش مادی را بینش معنوی و توحیدی دانست و اظهار داشت: در بینش توحیدی تفاوتی بین زن و مرد نیست جز به تقوا و پرهیزگاری، در این بینش و منش توحیدی محوریت تمام امور و کارها فقط رضایت خداوند است که این تفکر انسان‌ساز بار مسؤولیتی و تکلیفی بسیاری را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام خاموشی با رد بینش امانیستی و انسان‌محوری و نیز کنوانسیون رفع تبعیض ابراز کرد: تفکر و دیدگاه انسان‌ساز بینش موحدانه است که باید مشی فاطمی در آن حضور داشته باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی نقش حوزه‌های علمیه در تقویت بینش موحدانه را بی‌بدیل خواند و توضیح داد: حوزه‌های علمیه از مزیت‌های برتر ما نسبت به دشمن است که مبلغان و مبلغه‌های ما باید تلاش کنند تا سبک زندگی الهی را در بین جامعه ترویج و نشر دهند.

وی در پایان حوزه‌های علمیه را پرچمدار تفکر اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: بحث ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از شاه‌راه‌های رسیدن به اسلام ناب می‌باشد که تفهیم و تبیین این مسأله بر عهده حوزویان و روحانیان است./9667/پ202/ص

ارسال نظرات