۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۰۸۷
با حضور 500 نفر از علمای شیعه و سنی؛

نقاط عطف مذاهب اسلامی درباره مهدویت بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت و موعود خراسان جنوبی از برگزاری همایش مهدویت نقطعه اتحاد ادیان و مذاهب اسلامی با حضور 500 نفر از علمای شیعه و سنی در خراسان جنوبی خبر داد.
امام زمان و قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در بازدید از کانون های مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش مهدویت نقطه اتحاد و عطف ادیان و مذاهب اسلامی در خراسان جنوبی، گفت: هدف از برگزاری این همایش بررسی نقاط عطف و اتحاد ادیان و مذاهب مختلف به خصوص مذاهب اسلامی یعنی شیعه و سنی درباره مهدویت و بررسی راه ها و تلاش های مشترکی است که این دو مذهب در استان می توانند برای پیشبرد اهداف مهدویت انجام دهند.

وی با بیان این که در این همایش 500 نفر از علمای شیعه و سنی حضور خواهند داشت، گفت: ترسیم یک الگوی مشترک میان شیعه و سنی برای تعجیل در فرج می تواند نه تنها زمینه کاهش اختلاف ها و تفرقه ها میان پیروان مذاهب اسلامی را فراهم کند بلکه می تواند سبب افزایش رفاه و امنیت اجتماعی در جامعه شود.

مدیر بیناد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که مصوبات این همایش به صورت عملی توسط شورا و نهادهای فرهنگی در استان اجرا خواهد شد، گفت: یکی از شرایط تعجیل در فرج و نزدیکی ظهور اتحاد و همدلی پیروان مذاهب مختلف برای ظهور امام زمان(عج) است بنابراین این همایش اگر به صورت درست هدف خود را دنبال کند و به مصوبات آن عمل شود خواهد توانست یکی از بستر هایی باشد که زمینه اتحاد مذاهب مختلف اسلامی را برای ظهور فراهم کند.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که در استان بیش از 300 کانون مهدویت وجود دارد، گفت: مهم ترین وظیفه این کانون ها زنده کردن یاد امام زمان (عج) در زندگی مردم، تبیین وظایف منتظران و شرایط ظهور در جامعه است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد این کانون ها در سطح استان به 450 کانون برسد.

وی با بیان این که همزمان با ایام نیمه شعبان برنامه های محوری زیادی در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: در شب نیمه شعبان با کمک مسؤولان فرهنگی استان بیش از 20 هزار سی دی آموزشی در زمینه مهدویت در خراسان جنوبی در میان مردم توزیع خواهد شد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی از سخنرانی امام جمعه بیرجند و حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در همایش مهدویت خبرداد.

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که یاد امام زمان تنها به روزهای جمعه و نیمه شعبان اختصاص ندارد، گفت: اگر انسان در تمامی حالات روحی و رفتاری خود به یاد امام زمان(عج) باشد خواهد توانست به یک منتظر واقعی برای این امام همام تبدیل شود.

وی با بیان این که خانواده ها باید فرزندان خود را از همان دوران کودکی با یاد انتظار تربیت کنند، گفت: یاد امام زمان (ع) وقتی در جامعه و در میان مردم جاری باشد مانع انجام گناهان مختلف و افزایش آرامش روانی در میان مردم خواهد شد./968/پ202/ی

ارسال نظرات