۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۰۷۹
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

جنجال های سیاسی برخواسته از بی توجهی به فرهنگ دین است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ دینی برای اصلاح رفتار اجتماعی مردم گفت: خداوند برای تمام زندگی انسان برنامه ارائه داده است و انسان باید بدون کم و کاست به آن عمل کند.
حجت الاسلام صالحيان، مدير اجرائي مرکز رسيدگي به امور مساجد

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دستورات الهی را بهترین سیستم و روش برای سبک زندگی دانست و گفت: در تمامی زمینه های زندگی بشری خداوند بهترین نسخه برای انسان را ارائه کرده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطر نشان کرد: اولین قدم انسان برای شناخت فرهنگ صحیحی که باید از آن پیروی کند شناخت نسخه صحیحی است که در زمینه فرهنگ باید از آن پیروی کند، انسان باید درک کند که به غیر از خداوندی که فقیه کل و عالم به همه امور است نمی تواند برای زندگی انسان چهارچوبی تعیین کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمی توان به بخشی از دستورات الهی عمل کرد و بخش دیگری را نادیده گرفت، نمی توان سیاست قرآن را نادیده گرفت اما به اعمال و عباداتی که در آن ذکر شده است عمل کرد، اگر قرار است کسی تابع دستورات خداوند باشد باید تمامی آن ها را بدون استثنا تبعیت کند، دیانت عین حکومت داری است و حکومت داری با دیانت عجین شده است و اگر دستورات دینی در همه قسمت های زندگی جاری نباشد تمام قسمت های زندگی دچار ناهماهنگی شده و در کنار یکدیگر نظام نخواهند گرفت.

حجت الاسلام صالحیان نظام مند بودن تمام قسمت های زندگی را شاخصه اصلی زندگی پیامبران الهی توصیف کرد و افزود: موفقیت زندگی انسان در راستای نظام مند بودن زندگی است، برخی مردم در انجام عبادات و اعمال مذهبی موفق هستند اما در زمینه استفاده صحیح از نعمت های الهی دچار مشکل هستند، برخی در اخلاق مداری و فرهنگ های اجتماعی مانند فرهنگ رانندگی و احترام به حقوق شهروندی در عین انقیاد به عبادات و اعمال مذهبی بی توجه هستند و یان مسأله بیانگر ضعف آنها در مسأله درک فرهنگ دینی است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان مساجد را دانشگاه های محلی خواند و گفت: نماز بهانه ای است تا نمازگزاران با اجتماع در مساجد که دانشگاه های محلی اسلام و محلی برای ترویج فرهنگ دین است در معرض آموزه های دینی و فرهنگ دین قرار گیرند و از آموزش های دینی موجود در مساجد در راستای اعتلای فرهنگ دینی خود بهره مند شوند.

وی با اشاره به این که از ظرفیت های مساجد به خوبی استفاده نمی شود اظهار کرد: نماز صبح مساجد یکی از نشانه های عدم استفاده صحیح و مطلوب از ظرفیت های مساجد است و شاهد هستیم که مردم چقدر کم از اقامه نماز جماعت ظهر استقبال می کنند.

حجت الاسلام صالحیان تصریح کرد: در هر وعده نماز امام جماعت باید یک قدم نمازگزاران را در زمینه فرهنگ دینی و معارف اسلامی به پیش ببرد اما متأسفانه شاهد هستیم که ائمه جماعت به خوبی به وظایف خود عمل نمی کنند و همه لطماتی که امروزه به زندگی ما وارد می شود تبعیت نکردن از فرهنگ دینی و پیروی از فرهنگ های غلط است.

وی جنجال های سیاسی را یکی از مصادیق بی توجهی به فرهنگ دینی ذکر کرد و افزود: در برخی انتخابات ها شاهد بد رفتاری ها و رفتارهای غلط و جنجال آفرینی هستیم، بی اخلاقی ها و رفتارهای غلط سیاسی نشانگر نبود فرهنگ دینی و فرهنگ صحیح سیاست در زمینه های سیاسی کشور است و باید این فرهنگ از طریق مشخص نمودن ملاک های سیاست دینی اصلاح شود./1304/پ302/ی

ارسال نظرات