۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۰۷۶۸۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج ارتباطات فرهنگی سبب تقویت وحدت جامعه اسلامی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج ارتباطات فرهنگی سبب تقویت وحدت جامعه اسلامی می شود، گفت: دولت سعودی بر شیعیان مدینه فشار می آورد تا ارتباط فرهنگی بین شیعیان برقرار نباشد.
وحدت كلمه و كلمه توحيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در گردهمایی مردم شهرستان آمل که با حضور حجت الاسلام کاظم العمری، عالم شیعه عربستانی و امام جماعت مسجد شیعیان مدینه منوره در شبستان آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که در محضر فرزند گرانقدر مرحوم علامه العمری رهبر شیعیان عربستان حضور داریم، گفت: علامه العمری در راستای ترویج فرهنگ تشیع گام های بسیار ارزنده ای برداشتند.

 

وی، ادامه داد: علامه العمری در راه نشر و ترویج فرهنگ والای علوی و گسترش مذهب تشیع سه بار محکوم به اعدام شدند، اما به حول قوه الهی سعودی ها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که علامه العمری ده سال پیش از دنیا رفتند که پس از ایشان فرزند گرانقدرشان شیخ کاظم العمری امام جماعت حسینیه امام حسن مجتبی(ع) مدینه منوره که معروف به مسجاد شیعیان است را بر عهده گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ترویج ارتباطات فرهنگی سبب تقویت وحدت جامعه اسلامی می شود، ادامه داد: دولت سعودی بر شیعیان مدینه فشار می آورد تا ارتباط فرهنگی بین شیعیان برقرار نباشد.

 

امام جماعت آستان امام زاده ابراهیم(ع) آمل، ادامه داد: شیعیان علاقه بسیاری برای حضور در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) دارند که انسان با حضور در آن آرامش خاصی پیدا می کند.

 

وی، تصریح کرد: مرکز شیعیان مدینه سبب وحدت بین همه ما از میان کشورهای مختلف شده است که جای تقدیر و تشکر ارزنده از شیخ العمری دارد.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر نقش وحدت در میان جوامع اسلامی، بیان داشت: وحدت امری ارزنده است که باید ملل مسلمان نسبت به نهادینه کردن آن اهتمام ارزنده ای را داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که کشورهای اسلامی به دنبال وحدت پایدار باشند، بیان داشت: دشمنان خواستار این هستند که مسلمانان با یکدیگر وحدت نداشته باشند که در این راستا از هر نقشه ای استفاده می کنند ولی مسلمانان باید با اتحادی بی نظیر فریب برنامه های ایادی استکباری را نخورند.

 

وی با بیان این که ایادی استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف میان مسلمانان بوده اند، خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان باید با اتحاد و همبستگی به فکر تحقق تعالیم والای اسلامی و گسترش این تفکر ارزنده در سراسر جهان باشند./1314/پ202/ب

ارسال نظرات