۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۵۶۲

برگزاری 200 برنامه تخصصی با موضوع مهدویت در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی از برگزاری 200 برنامه محوری همزمان با ایام ماه شعبان و دهه مهدویت در خراسان جنوبی خبرداد.
ميلاد امام زمان

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ججت الاسلام محمد خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان اعزامی متخصص در حوزه مهدویت با بیان این که امسال با نامگذاری روزهای 13 تا 23 خرداد ماه به عنوان دهه مهدویت فرصت مناسبی برای تبلیغ تخصصی در حوزه مهدویت در استان فراهم شده است، گفت: متاسفانه تاکنون فعالیت هایی که در حوزه مهدویت در استان و حتی در سطح کشور انجام شده پراکنده بوده به همین دلیل تاثیر گذاری چندانی نداشته یا اثر آن موقتی بوده است.

 

وی با بیان این که فعالیت در حوزه مهدویت باید مدوام و مستمر باشد، گفت: ابتدا باید با یک برنامه ریزی منسجم در حوزه خود سازی فردی و وظایف منتظر در جامعه فعالیت فرهنگی گسترده ای انجام شود تا ابتدا افراد خود را برای بستر سازی ظهور آماده کنند و پس از آن با کمک افراد بتوان جامعه را برای ظهور آماده کرد.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که در دهه مهدویت در استان بیش از 200 مبلغ برای فعالیت تخصصی در زمینه مهدویت به نقاط شهری و روستایی استان اعزام شده اند، گفت: خوشبختانه بنیاد مهدویت در استان و به خصوص در حوزه تربیت مبلغ از میان طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی چه خواهر و چه برادر عملکرد موفقی داشته است.

 

وی افزود: بیشتر طلاب پایه های آخر تحصیل حوزه های علمیه خراسان جنوبی  دوره های تخصصی تربیت مربی مهدویت را گذارنده و در حال حاضر به صورت هدفمند مشغول تبلیغ در حوزه مهدویت در سطح استان هستند.

 

حجت الاسلام خوشخو برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تبیین آفت های تاخیر در فرج، وظایف منتظر واقعی و بستر سازی برای تعجیل در فرج  را از مهم ترین محورهای های فعالیت های انجام شده در دهه مهدویت در استان عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه دشمنان اسلام از آخر الزمان نهایت استفاده را برای دست یابی به منافع خود انجام داده و سعی کرده اند مردم جهان را از مسیر واقعی انتظار دور کرده یا موعودهای های جعلی و انسانی به جای امام زمان (عج الله) به  آنها معرفی کنند تا بتوانند از هدف واقعی قیام امام زمان (عج الله) یعنی بر پایی عدالت و مقابله با ظلم و ستم در جهان جلوگیری کنند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان این که تبلیغ در حوزه مهدویت زمانی موفق است که مردم در تمامی لحظه های زندگی خود حضور امام زمان (عج الله) را احساس کنند و ایشان را ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانند، گفت: در این صورت نه تنها بسترهای ظهور فراهم می شود بلکه جامعه به یک جامعه دینی نزدیک شده و سبک زندگی مردم هم سبک زندگی اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام خوشخو با بیان این که سعی شده در سال جاری به دلیل کمبود اعتبار برنامه های مهدویت با مشارکت مردم و مردم محوری برگزار شود، گفت: همکاری مردم در برگزاری برنامه های مختلف تاثیرگذاری برنامه ها را دو چندان می کند.

 

وی ادامه داد: در ایام تابستان هم بنیاد مهدویت نه تنها برای طلاب بلکه برای گروه های سنی مختلف دوره های آموزشی مهدویت را دارد و افراد علاقه مند برای ثبت نام می توانند به دفتر بنیاد مهدویت استان واقع در خیابان مطهری بیرجند مراجعه کنند.

 

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی به مبلغان اعزامی توصیه کرد که مفاهیم تخصصی مهدویت را به گونه ای قابل فهم برای عامه مردم تشریح کنند تا زمینه افزایش آگاهی های عمومی در خصوص مهدویت در جامعه فراهم شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات