۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۰۶۴۲۲
آیت الله نوری همدانی:

باید با قدرت از دستاوردهای نظام صیانت کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: قرآن به ما آموخته نعمت‌های الهی را با قدرت نگهداری کنیم.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به آیه«خُذُواْ مَا آتَیْنَاکُم بِقُوَّةٍ» اظهار داشت: خداوند می فرماید هر نعمتی که به شما دادیم با قدرت از آن نگهداری کنید؛ بنابراین همه باید در نگهداری از برکات و دستاوردهای نظام و نعمت رهبری کوشا باشند.

وی خدمات سازمان اوقاف را ارج نهاد و گفت: فعالیت‌های شما در عرصه اقتصادی، ‌سیاسی و فرهنگی است و نوعی دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مزار امام زادگان در سراسر کشور را قطب‌های فرهنگی و تربیتی دانست و ابراز داشت: در گذشته مرم تنها برای زیارت به امام زاده‌ها می رفتند اما با روندی که پس از انقلاب داشته و به ویژه از زمانی که حجتالاسلام والمسلمین محمدی در رأس کار قرار گرفت، افرادی برای تعلیم، تبلیغ و ارشاد مرم در این مکان‌های شریف مستقر هستند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود مردم استان مازندارن را متدین، متعهد، انقلابی و با صفا توصیف کرد و گفت: مردم این خطه از آغاز انقلاب تا کنون در جریان‌های مختلف نقش مثبت و چشمگیری داشته‌اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مازندرانی‌ها را امتی ولایت مدار خواند و بیان داشت: بنده در زمان آیت الله بروجردی به مدت 18 سال به صورت مستمر به شهر‌های مختلف این منطقه سفر کرده‌ام و شناخت کافی از مردم آن دارم.

وی یکی از ویژگی‌های مردم مازندران را روحیه جهادی آنان برشمرد و گفت: مردم مازندران آنقدر آمادگی دارند که در حال حاضر نیز وقتی به این استان سفر می کنید احساس می شود همچنان افکار، حالت و روحیه‌ای دوران دفاع مقدس را در خود حفظ کرده‌اند و خاطرات بسیاری را از آن دوران بازگو می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 26 سوره انفال، اظهار داشت: قرآن به ما توصیه می فرماید حوادث و جریانات تاریخ را فراموش نکنید به یاد داشته باشید که عده‌ای کم و مستضعف بودید که ما شما را یاری کردیم؛ امام صادق(ع) نیز می فرماید هر فرد عاقلی باید برای پرهیز از اشتباهات، عالم به زمان خودش باشد؛ بنابراین زمان شناسی بر همگان به ویژه روحانیت امری بسیار ضروری است./928/پ202/ج

ارسال نظرات