۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۲۶۱

ادامه حملات طالبان علیه دولت افغانستان

خبرگزاری رسا ـ تخار در مقایسه با سایر ولایت‌های شمالی از امنیت بهتری برخوردار است. اما در ماه‌های اخیر همزمان با گسترش دامنه نا امنی ها به ولایت های شمالی، مخالفان مسلح دولت در این ولایت نیز فعالیت‌هایی داشته اند.
شبه نظاميان طالبان افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: در انفجار یک بمب کنترل از راه دور در ولایت شمالی تخار یک نفر کشته شده و دست کم یازده نفر زخمی شدند.


این انفجار ساعت 12 ظهر به وقت محلی در ولسوالی خواجه بهاءالدین اتفاق افتاد. یک سرباز پلیس مرزی افغانستان نیز در جمع زخمی ها است.


سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار به بی‌بی‌سی گفت: فرد کشته شده و سایر زخمی‌های این انفجار افراد غیرنظامی اند. زخمی‌ها به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.


فرماندهی پلیس ولایت تخار هم این انفجار را تایید می‌کند و می‌گوید که هدف آن، کاروان نیروهای پلیس مرزی افغانستان بود که از محل عبور می‌کرد.


پلیس تخار همچنین می‌گوید که بمب در یک موتورسیکلت کارگذاری شده بود و از راه دور کنترل می‌شد.


تخار در مقایسه با سایر ولایت‌های شمالی از امنیت بهتری برخوردار است. اما در ماه‌های اخیر همزمان با گسترش دامنه نا امنی ها به ولایت های شمالی، مخالفان مسلح دولت در این ولایت نیز فعالیت‌هایی داشته اند.


افراد گروه طالبان اخیرا در چندین ولسوالی تخار حملات سازمان‌یافته راه اندازی کردند که نیروهای امنیتی هم در پاسخ به این فعالیت‌ها، عملیات راه انداختند.


حکومت محلی می‌گوید که در تازه ترین درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان هفت عضو گروه طالبان را کشتند و چهار فرمانده محلی طالبان را بازداشت کردند. در مقابل چهار سرباز پلیس زخمی دادند و سه کشته شده اند.


سخنگوی والی تخار این رویداد را نیز کار مخالفان مسلح دولت خواند و گفت که جنگجویان طالب از ولسوالی های نا امن بغلان و قندوز (دو ولایت نسبتا نا آرام شمالی) وارد ولسوالی های تخار می‌شوند.


مسئولیت انفجار امروز تخار را گروه طالبان به عهده گرفته است. طالبان که از سیزده سال به این سو با دولت افغانستان و علیه نیروهای خارجی مستقر در این کشور می‌جنگند از بیش از یک هفته قبل عملیات بهاری خود را شروع کرده اند.


دولت افغانستان که در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات است امنیت را بزرگترین چالش کنونی خود می‌داند و تدابیر امنیتی را در پایتخت و شهرهای بزرگ تشدید کرده است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات