۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۲۱۴

آیت الله واعظ طبسی از شورای فرهنگ عمومی مشهد کناره گیری کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله واعظ طبسی از حضور در شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی کناره گیری کرد.
ديدار اعضاي کارگروه زيارت استان خراسان رضوي با آيت الله واعظ طبسي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، امروز در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی استان و هیات رییسه شوراهای فرهنگ عمومی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: ماه رجب فرصتی بسیار مناسب و مساعد برای خود سازی و محاسبه دقیق نفس است تا با عزم و اراده راسخ تصمیم برای آینده بگیریم. 

 وی افزود: برای بهره مندی از این ماه ادعیه فراوانی از سوی ائمه اطهار به مارسیده که هدف نهایی آن معنویت و ارزش های الهی است و در یکی از آنها می خوانیم:«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ صَبْرَ الشَّاکِرِینَ لَکَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْکَ وَ یَقِینَ الْعَابِدِینَ لَکَ». در اولین جمله از این فراز دعا از خدا می خواهیم تا به ما آن قوی ترین و پایدارترین مراتب صبر و بردباری در برابر رخدادهای جهان را که توسط بندگان شاکرش نشان می دهند به ما هم عطا فرماید.

وی ادامه داد: باید همه چیز را با نگاه حسن ظن از ناحیه پروردگار دید چرا که نگاه جهان به جمهوری اسلامی قبل از انقلاب چگونه بوده و حال چطور است، امروز نمایندگان جمهوری اسلامی با عزت و استقلال و بی نیازی از قدرت های بزرگ پای میز مذاکره می روند و دیدگاه اسلام و انقلاب را با بیان مستدل و قابل فهم مطرح می کنند ولی جواب منطقی نمی شنوند و این به معنای تهی بودن دست دشمن از فرهنگ و اخلاق انسانی و اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قدرت های بزرگ در برابر جمهوری اسلامی احساس کوچکی و حقارت می کنند و سرانجام پیروز این مذاکرات جمهوری اسلامی است و این ها نعمت بزرگی است که شکر ویژه ای می طلبد.

وی ادامه داد: این یک نگاه، گفتار و تفکر فرهنگی است که در اختیار افراد خاصی است و شوراهای فرهنگ عمومی وظیفه مهمی برعهده دارند و آن این است که این فرهنگی که خواص جامعه دارای آن هستند را در سطح جامعه گسترش دهند و در عمل و گفتار بکار بندند.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان بیان کرد: با توجه به جمله دوم و سوم از این فراز دعا، بندگان خدا همیشه او را ناظر می بینند و وقتی یک مقام بالاتر بر کار ما نظارت می کند چقدر مراقب هستیم باید همانطور در زندگی خدا را احساس کنیم و مراقب اعمالمان باشیم چرا که اگر انسان چنین یقینی به حضور خدا داشته باشد عبادت او با دیگرن متفاوت است.

همه قدرت ما در فرهنگ است

وی افزود: اگر در سبک زندگی ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع)  بدرستی بنگریم در سراسر حیات ایشان چیزی جز نظم و انضباط، تسلیم رضای الهی بودن و عمل به قانون نمی بینیم و ما هم باید نظم و انظباط را به عنوان سبک زندگی اسلامی به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و یکی از محورهای مهم فرهنگ در جامعه، هنر است و باید هنر را از دیدگاه دینی در جامعه پیاده سازی کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت جلسات شوراها  مطالب مهم و ارزشمندی بیان می شود ولی باید مطالعه وبررسی کرد چه میزان به نتیجه منجر شده است،ایران و مشهد مقدس باید به عنوان نگین بسیار برجسته و ارزشمند در مسائل فکری وفرهنگی مطرح باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همه قدرت ما در فرهنگ ماست که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و منافع زورمندان را به خطر انداخته است و باید مسئله فرهنگ را در کنار تمام مسائل دیگر مورد توجه قرار داد.

گفتنی است، آیت الله واعظ طبسی از سمت خود در شورای فرهنگ عمومی استان کناره گیری کرد و استاندار خراسان رضوی را برای این پست پیشنهاد کرد. تولیت آستان قدس رضوی به  دلایل کناره گیری خود اشاره ای نکرد.

در ابتدای جلسه استاندار خراسان رضوی و حجت الاسلام شاهمرادی دبیر شوراهای فرهنگ عمومی کشور دقایق کوتاهی صحبت کردند./934/پ202/ج 

ارسال نظرات