۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۱۰۱
امام جمعه موقت رشت:

ملت ایران هیچ گاه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه از حقوق خود در استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: غربی ها باید بدانند که ملت ایران در دفاع از حقوق خود بسیار قاطع هستند.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به موضوع مذاکرات کشورمان با گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: رعایت حقوق به حق ملت ایران در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه از حقوق خود در استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: غربی ها باید بدانند که ملت ایران در دفاع از حقوق خود بسیار قاطع هستند.

 

امام جمعه موقت رشت با تأکید براین که غرب در سال های اخیر از هر ابزاری برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه صنعت هسته ای بکار گرفته است، بیان داشت: علیرغم همه دشمنی های غرب در سال های اخیر، امروز شاهد دستاوردهای عظیمی در بخش های مختلف به ویژه فناوری هسته ای هستیم.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که فشارهای غرب علیه ملت ایران نمی تواند مانع از دستیابی کشورمان به فناوری صلح آمیز هسته ای شود، گفت: ملت ایران نه اهل معامله است و نه این که از حقوق خود می گذرد، بلکه با اقتدار پای حقوق خود خواهد ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از صنایع موشکی و هوافضای کشور اشاره کرد و افزود: این حضور مقام معظم رهببری پیام های زیادی برای دنیا به همراه داشت.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که امروز دشمنان از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به شدت هراسان هستند؛ گفت: این پیشرفت در سایه خودباوری و توکل ملت ایران به ویژه جوانان ایران اسلامی به دست آمده است.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان این که دشمنان تصور می کردند با تحریم و فشار می توانند مانع پیشرفت ایران اسلامی شوند، افزود: اما تحریم ها بستری برای پیشرفت و بالندگی نظام اسلامی فراهم کرد.

 

وی با بیان این که بر اساس آمارهای ارائه شده ایران اسلامی قدرت نخست موشکی در منطقه و رتبه هفتم موشکی در جهان را دارد، بیان داشت: این اقتدار وعظمت ایران اسلامی موجب عصبانیت برخی قدرت های زورگوی جهان شده است.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که توان موشکی ایران تا جایی باید ارتقا یابد که تهدیدها را از بین ببریم، گفت: توانمند شدن کشور موجب کاهش تهدیدها می‌شود و باید بتوانیم از موجودیت خود دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به گزینه نظامی روی میز دشمن گفت: برخی از مسؤولان غربی در قرن بیست و یکم جمهوری اسلامی را تهدید به حمله اتمی می‌کنند اما اکنون قدرت ایران به تمام قدرت‌ها تنه می‌زند.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل همیاران معروف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و گفت: همیاران معروف متشکل از دو هزار نفر از نخبگان گیلانی هستند.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستانه و شرایط توریستی استان، گفت: برنامه‌ریزی خوب در سفر گردشگران به گیلان تاثیرگذار است اما دستگاه‌های فرهنگی از اکنون اثرات مخرب را شناسایی کنند./950/201/ب

ارسال نظرات