۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۰۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری:

آیت‌الله مشکینی تا آخرین روز زندگی حاضر به انتشار رساله نشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث زهد،‌ پارسایی و بی علاقه بودن به دنیا را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مشکینی برشمرد و گفت: آیت‌الله مشکینی تا آخرین روز از زندگی حاضر نشد رساله خود را منتشر کند.
حجت الاسلام و المسلمين ري شهري توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث  امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله مشکینی که در سالن همایش‌های علامه مجلسی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبری درباره آیت‌الله مشکینی،‌ گفت: آیت‌الله مشکینی اسوه اخلاق عملی برای شاگردان و ارادتمندان بود و عمل او بیش از سخنان زیبایش دعوت کننده به حق طلبی و حق گویی بود.

وی تواضع فوق العاده را یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله مشکینی دانست و ابراز کرد:‌ آیت‌الله مشکینی با آن همه موقعیت علمی و سیاسی از تواضع بسیار بالایی برخوردار بود و بنده از این تواضع ایشان شگفت‌زده می‌شدم.

رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: جایگاه رفیع آیت‌الله مشکینی در ریاست مجلس خبرگان که نشانه حرمت و مکانت آن بزرگوار در میان نخبگان و علمای بزرگ بود هرگز نتوانست خدشه‌ای در تواضع و فروتنی در زندگی زاهدانه وی به وجود بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری زهد،‌ پارسایی و بی علاقه بودن به دنیا را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مشکینی برشمرد و اظهار کرد: آیت‌الله مشکینی تا آخرین روز از زندگی حاضر نشد رساله خود را منتشر کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان این‌که آیت‌الله مشکینی از نظم بالایی در انجام امور بهر می‌برد، افزود:‌بیش از پنجاه اثر از آیت‌الله مشکین به چاپ رسیده که نشان دهنده نظم و توجه به فرصت‌ها از جانب آن مرحوم است.

رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث آیت‌الله مشکینی را انسانی پر کار و مبتکر ذکر کرد و گفت: آیت‌الله مشکینی زمان شناس بود و به نیازهای روز توجه می‌کرد از این رو آثاری که مورد نیاز زمان و روز باشد را می‌نوشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری با اشاره به بی توجهی آیت‌الله مشکینی به دنیا، خاطرنشان کرد: دو هفته به فوت آیت‌الله مشکینی خدمت وی رسیدم و پرسیدم دنیا را چکونه می‌بینید،‌ ایشان در جواب گفت: دنیا را همچون دوران اوائل طلبگی خود می‌بینم؛ مرحوم مشکینی فرمود: می‌بینم که با ارحام و دوستان دارم خدا حافظی می‌کنم و با ارحام و دوستان بهتری همچون امام خمینی(ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری مأنوس خواهم شد و تنها طی کردن این فاصله قدرس مشکل است.

وی با اشاره به روایات درباره قبض روح، گفت: برخی را خدا، عده‌ای را ملک‌الموت و برخی را فرشته‌ها قبض روح می‌کنند، اما اعتقاد داریم که روح علمای عدول و عدول از مؤمنان را خدا قبض روح می‌کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات