۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۵۴۴۸

حمله القاعده به کاخ ریاست جمهوری

خبرگزاری رسا ـ ۵ سرباز و سه تن از شبکه تروریستی القاعده در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در جریان این حمله کشته شدند.
نيروهاي امنيتي يمن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: در حمله افراد مسلح به کاخ ریاست جمهوری یمن عده‌ای کشته شدند.


گزارش‌ها از کشته شدن چند نفر در حمله نیروهای القاعده به نیروهای امنیتی در صنعا و همچنین کشته شدن نیروهای القاعده در عملیات ارتش در جنوب حکایت دارند.


به گزارش نیروهای امنیتی یمن، در جریان حمله شبه‌نظامیانی که تصور می‌شود با القاعده در ارتباط باشند به کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا 4 سرباز کشته شده‌اند.


در حمله به ورودی اصلی کاخ که حدود 45 دقیقه به طول انجامید هر دو طرف تلفاتی داده‌‌اند. چند تن از مهاجمان توانستند فرار کنند. بعد از این تهاجم در تقاطع‌های مهم خیابان‌های اطراف ایستگاه‌های بازرسی بر پا شد.


همزمان رسانه‌ها گزارش داده‌اند که در جریان حمله به ایستگاه بازرسی نیروهای پلیس در منطقه مرکزی صنعا، پایتخت یمن دست کم 8 نفر جان خود را از دست دادند. رسانه‌ها می‌گویند، 5 سرباز و سه تن از شبکه تروریستی القاعده روز جمعه (9 آوریل/ 19 اردیبهشت) در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در جریان این حمله کشته شدند.


گزارش‌ها همچنین حاکی است که در جریان حمله نیروهای مسلح یمن در جنوب کشور علیه القاعده دو تن از شورشی‌ها کشته و دو نفر از آنها دستگیر شده‌اند. محمد سعید الشبوانی، یکی از فرماندهان برجسته القاعده که گمان می‌رود مسئول ربودن بسیاری از دیپلمات‌های غربی بوده باشد نیز در این حمله کشته شده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات