۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۰۳۹۲۵
مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف قم خبر داد؛

رشد 10 درصدی معتکفین قمی در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: امسال در شهر قم 14 هزار نفر در 20 مسجد معتکف می‌شوند که 7 هزار نفر آنها از خواهران و 7 هزار نفر از برادران هستند.
حجت الاسلام سيد عليرضا تکيه اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم، پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف در ماه رجب یکی از راه‏های شناخت خدا است گفت: مراسم اعتکاف به دلیل گستردگی در کل کشور به صورت یک فرهنگ در بین مردم شده است.
وی احیا کننده سنت اعتکاف در ایران را مرحوم حضرت آیت‏الله عبدالکریم حائری معرفی کرد و اظهار داشت: سنت برگزاری مراسم اعتکاف در ایران به حدود صد سال پیش باز می‏گردد که اولین بار توسط مرحوم آیت‏الله عبدالکریم حائری برگزار شد.
مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به این که اعتکاف یک عبادت کامل و جامع است گفت: اعتکاف ظرفیتی است که می‏تواند گناهان انسان را پاک کند و به تعبیر آیت‏الله جوادی آملی، اعتکاف در واقع ام‏العبادات است.
وی با تأکید بر اینکه قم رکن رکین اعتکاف در کشور است ابراز داشت: به علت اینکه قم شهری مذهبی و همچنین مرکز حوزه‌های علمیه در کشور است، این مراسم در قم با شکوه‌تر از استانهای دیگر برگزار می‌شود و رهبر معظم انقلاب نیز به اعتکاف قم نگاه ویژه‌ای دارند.
حجت‏الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه امسال تعداد معتکفین در قم 10 درصد رشد داشته است گفت: امسال در شهر قم 14 هزار نفر معتکف می‌شوند که 7 هزار نفر آنها از خواهران و 7 هزار نفر از برادران هستند که در 20 مسجد شهر قم معتکف خواهند شد.
مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف قم با اشاره به اینکه اعتکاف در روزهای 13 تا 15 ماه رجب برگزار می‌شود تأکید کرد: ثبت نام خواهران در روزهای 12 و 13 و ثبت نام برادران در روز‏های 14 و 15 اردیبهشت‏ماه از ساعت 14 تا 19 خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط ثبت‏نام اعتکاف گفت: برادران بالای 18 سال و خواهران بالای 16 سال با داشتن کارت ملی می‌توانند برای شرکت در سنت اعتکاف ثبت‏نام کنند و با توجه به ظرفیت محدود مساجد قم معتکفین به قید قرعه انتخاب می‌شوند.
مسؤول ستاد مرکزی اعتکاف قم در پایان خاطر نشان کرد: مکان ثبت‏نام  خواهران و برادران به صورت متمرکز و حضوری در میدان بزرگ امام خمینی(ره) در محل ایوان مسجد امام حسن عسکری(ع) خواهد بود./922/پ202/ع
ارسال نظرات