۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۰۳۷۱۹
استاد حوزه علمیه بابل:

نفوذ برخی عناصر فتنه اعتماد عمومی به دولت را کاهش داده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل گفت: برخی از افراد اندک فتنه گر و غیرقابل اعتماد در رده های گوناگون دولت نفوذ کرده اند که اعتماد عمومی را از دولت کاهش داده اند اما ما مجموعه دولت و اکثریت آن را از جریان فتنه مبرا می دانیم.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرنگار رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور استاد حوزه علمیه بابل ظهر امروز در جمع مردم شهر گتاب که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، هدفمندی یارانه را گامی بلند برای توسعه کشور برشمرد و تصریح کرد: هدفمندی یارانه ها کار ارزشمندی در حوزه اقتصاد بود که با شجاعت در دولت قبلی شروع شد و این دولت هم  برای حل مشکلات اقتصادی ادامه دارد.

 

وی با بیان این مطلب که انصراف افراد متمول برای دریافت یارانه موضوعی منطقی است، خاطرنشان کرد: دریافت یارانه همه افراد جامعه با هر نوع درآمدی قابل قبول نیست و می بایست در این مضوع بازنگری می شد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان علل عدم استقبال از طرح انصراف از دریافت یارانه ها گفت: علی رغم تبلیغات وسیع به خصوص در صدا و سیما تنها دومیلیون و چهارصد هزار نفر انصراف دادند و بقیه افراد جامعه برای دریافت یارانه ها ثبت نام کردند.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد اندک فتنه گر و غیرقابل اعتماد در رده های گوناگون دولت نفوذ کرده اند که اعتماد عمومی را از دولت کاهش داده اند اما ما مجموعه دولت و اکثریت آن را از جریان فتنه مبرا می دانیم.

 

حجت الاسلام تقی پور به جمله ای از رییس جمهوری برای بهره گیری از همه ظرفیت ها برای اداره کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  متأسفانه عده اندک بر اثر سوء مدیریت در قضیه ی سبد کالا آبروی دولت را بردند تا جایی  که رییس جمهور مجبور به عذرخواهی از ملت شد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل یکی از علل کاهش اعتماد عمومی را در مجموعه مدیریت اقتصادی دولت را برشمرد و گفت: ناهماهنگی در تصمیم گیری های دولت در حوزه اقتصاد از جمله بین وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی به اعتماد مردم لطمه زده است.

 

وی افزود: اگر دولت اعتماد مردم را جلب کند؛ حتی 40 میلیون نفر هم از دریافت یارانه ها انصراف می دهند، اما متأسفانه تا کنون اعتماد مردم جلب شده نیست.

 

امام جمعه گتاب، عدم جدیت در مبارزه با فساد اقتصادی و رفتار اشرافی برخی مسؤولان را در کاهش اعتماد عمومی موثر دانست و تصریح کرد: برخی به مردم می گویند سرانجام پرونده فساد سه هزار میلیاردی چه شد؟ به مردم می گویند انصراف بدهید، اما خودشان، کاخ نشینی و حاتم بخشی می کنند و این شایسته نیست.

 

حجت الاسلام تقی پور بر لزوم به اهتمام بر فرهنگ سازی بین مردم از پیش زمینه های اقدامات بزرگ در کشور دانست و گفت: نهادینه شدن تجمل گرایی بین مردم، نگرانی از عواقب افزایش قیمت های حامل های انرژی و آب و برق و عدم اعتماد به هزینه شدن این مبالغ در حوزه سلامت از جمله علل عدم  استقبال از انصراف یارانه ها در بین مردم است./950/پ203/ب

ارسال نظرات